خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان‌صنعت، معدن و تجارت کردستان:

بهترین راه توسعه صنعتی کردستان اجرای صنایع پیشران است

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۴۲۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واگذاری زمین مورد نیاز و صدور جواز تاسیس برای صنایع پائین دستی پتروشیمی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی گام مهمی در توسعه صنعتی کردستان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی با بیان اینکه کردستان به یک دفعه توسعه پیدا نخواهد کرد ولی باید با تلاش و همدلی زمان توسعه یافتگی را به حداقل ممکن برسانیم، افزود: چون استان ما ظرفیت‌های لازم برای توسعه یافتگی را در خود دارد ولی سرمایه‌های داخل استان و امکانات دولتی برای توسعه کردستان کافی نیست بهترین راه، جذب سرمایه های خارجی است.

وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود سنگ آهن در استان، پروژه زنجیره فولاد در کردستان را بعنوان یک صنعت پیشران از آبان سال 93 کلید زدیم تا از خروج سنگ آهن خام از استان جلوگیری کرده و ارزش افزوده بسیار زیاد آن را به کردستان برگردانیم و اشتغالزایی قابل توجهی را برای جوانان استان به ارمغان بیاوریم.

وی به افتتاح کارخانه لاستیک بارز کردستان در سالجاری و کلنگ زنی کارخانه لاستیک رازی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک و با شروع عملیات اجرایی کارخانه لاستیک رازی، استان کردستان بعنوان قطب لاستیک کشور مطرح خواهد شد و در همین راستا همزمان باید مواد جانبی تولید لاستیک را فعال کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به افتتاح پتروشیمی کردستان در سالجاری عنوان کرد: واگذاری زمین مورد نیاز و صدور جواز تاسیس برای صنایع پائین دستی پتروشیمی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی گام مهمی در توسعه صنعتی کردستان خواهد بود.

دره وزمی عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت خط لوله گاز در استان و امکان تامین آب مصرفی در صدد احداث مجتمع های پتروشیمی GTPP (تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی) هستیم که یکی از واحدهای سرمایه بر و نیرو بر بشمار می رود که با احداث صنایع پائین دستی این مجتمع ها شاهد تحرک صنعتی بسیار خوبی در استان خواهیم بود.

وی تصریح‌کرد: استان کردستان علاوه بر موادمعدنی، ظرفیت‌های بسیار زیادی از جمله وجود آب فراوان برای بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی، 227 کیلومتر مرز مشترک و نیروی کار جوان و تحصیلکرده می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر توسعه و جذب سرمایه گذار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز