خبرگزاری کار ایران

عرضه اولیه اوراق سلف استاندارد موازی اوره پتروشیمی در بورس کالای ایران

150 میلیارد تومان از اوراق سلف استاندارد موازی اوره پتروشیمی پردیس عرضه شد و ظرف دو ماه آینده 150 میلیارد تومان دیگر منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز یک میلیون و هشتصد هزار سهم در عرضه اولیه اوراق سلف استاندارد موازی اوره پتروشیمی پردیس در بورس کالای ایران انجام شد.

در این مراسم سلطانی‌نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار داشت: این اوراق به پشتوانه دارایی شرکت‌ها منتشر می‌شود و دارای کمترین ریسک است و از نظر شرعی رتبه خوبی دارد.

وی با بیان اینکه با تقویت این ساختار می‌توان به بین‌المللی شدن این عرضه‌ها کمک کرد گفت: مذاکراتی با بورس‌های بین‌المللی برای گواهی‌های سپرده انجام شده و می‌توان از ظرفیت‌های دیگر بازارهای کالایی شرکت‌ها استفاده کرد.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه با همکاری جهاد کشاورزی اوره کشاورزی نیز در بورس کالا عرضه خواهد شد گفت: درصدد هستیم تا در سال‌های آینده اوره کشاورزی را نیز در بورس کالا داشته باشیم. هرچند اوره‌های صنعتی از گذشته اوراقشان منتشر شده است.

وی گفت: امروز 150 میلیارد تومان از اوراق سلف استاندارد موازی اوره پتروشیمی پردیس عرضه شد و ظرف دو ماه آینده 150 میلیارد تومان دیگر منتشر می‌شود.

سلطانی‌نژاد خاطرنشان کرد: انتشار این اوراق به پشتوانه تولیدات صنعتی است و در شرایط رکود بازار تولیدکنندگان و صنایع مختلف می توانند با منفعتی که از فروش این اوراق نصیبشان می‌شود امید به کسب و کار داشته باشند.

در ادامه علی سنگینان مدیرعامل تامین سرمایه امین گفت: این ابزار در صنعت جای خود را پیدا کرده است که پتروشیمی از بخش‌های مهمی در کشور است که ظرفیت خوبی دارد و با توجه به نرخ خوراک و فرمولی که تصویب شده می‌توان حاشیه امنی در بخش پتروشیمی ایجاد کند و نه تنها ارزش افزوده داشته باشد بلکه به کمک زنجیره پایین‌دستی نیز بیایند.

وی گفت: این اوراق با کف 23 درصد و بازارگردانی 22 درصد منتشر شده است و ما در صددیم با نرخ‌های کمتر بازارا را تامین کنیم.

پدرام زادنو عزیزی مدیر قراردادهای مشتقه کالایی بورس کالای ایران نیز گفت: امروز تقاضا بیش از عرضه بود و 9 برابر عرضه تقاضا داشتیم. همه تقاضاها در تابلو وارد شده و در اوایل سال آینده نیز عرضه پتروشیمی شیراز را خواهیم داشت.

وی قیمت اوراق سلف استاندارد موازی اوره پتروشیمی پردیس را 7 میلیون و537 هزار و 670 ریال اعلام کرد.

کد خبر : ۳۵۵۲۶۸