خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد:

افزایش بازار فناوری اطلاعات به 40 تا 50 هزار میلیارد تومان/ مخابرات امروز سودآور است

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۷۱

معاون وزیر ارتباطات گفت: یکی از اهداف مهم سازمان فناوری کشور مسئله بزرگ کردن حجم بازار فناوری اطلاعات است؛ قرار است تا حجم بازار فناوری اطلاعات کشور به عدد 40 تا 50 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رسول سرائیان مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران در همایش تودیع و معارفه اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات و همراه اول گفت: یکی از معضلات مهم شرکت مخابرات ایران که در طی سال‌های اخیر برای آنها تلاش بسیاری شده است یک رقمی کردن رتبه شفافیت بوده است. مخابرات در سال‌های اخیر توانسته  به صورت شفاف در بازار سرمایه فعالیت کند که یکی از اهداف اصلی مدیریتی بوده است.

سرائیان با بیان اینکه امروزه شرکت مخابرات سودآور است گفت: در اردیبهشت ماه سال 1395 مبلغ 165 میلیارد تومان سود عملیات مخابرات بوده است که در این میان 19 مخابرات استانی زیان‌ده به شمار رفته‌اند. این در حالی است که در حال حاضر تنها دو مخابرات استانی سودآوری دارند البته مسئله سود عملیاتی برای سازمانی همچون مخابرات که در گذشته در همه مناطق ضررده بوده  و باعث شده بود تا انگیزه‌ای در این شرکت وجود نداشته باشد، حالا حتی با سود کوچک امیدوارکننده است.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: یکی از اهداف مهم سازمان فناوری کشور مسئله بزرگ کردن حجم بازار فناوری اطلاعات است. قرار است تا حجم بازار فناوری اطلاعات کشور به عدد 40 تا 50 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

سرائیان با بیان اینکه سازمان فناوری اطلاعات سه مسئله مهم را در دستور کار قرار داده گفت: سه حوزه  متمرکز فناوری اطلاعات شامل توسعه دولت الکترونیک، زیرساخت محتوا و توسعه کسب و کارها است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز