خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال به ۳۰۸ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری کشور

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۲۱

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان عشایری نقش بسیار پر رنگی در پایدارسازی اقتصاد خانوارهای عشایری ایفا می کنند.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در دیدار با رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه زنان عشایری نقش بسیار پر رنگی در پایدار سازی اقتصاد خانوارهای عشایری دارند، بر همگرایی دستگاه های مختلف در جریان سازی و توجه به رفع مشکلات عشایر بویژه مشکلات زنان سخت کوش عشایری تاکید کرد.

وی اظهار داشت: توجه به آموزش و ارتقاء دانش زنان عشایری از جمله آموزش های عمومی، مهارتی و تخصصی با اتکا به فن آوری های نوین در توانمندسازی خانوارهای عشایری از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: حمایت از عشایر و توان افزایی آنان برای مقابله با تغییر اقلیم از طریق ترویج انرژی های پاک و تامین پنل های خورشیدی در مناطق عشایری از اقدامات مهمی است که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: حمایت از زنان عشایر در قالب تشکل های اقتصادی با تاکید بر توانمندسازی اقتصادی بازار محور، حمایت از زنان عشایری در حوزه فرهنگی و مذهبی و همچنین توجه به زنان عشایری در پروژه ملی ارتقاء تاب آوری اقتصادی و اجتماعی از جمله فعالیت هایی است که باید از طریق دستگاه های ذیربط پیگیری و انجام شود.

در این دیدار،رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز اظهار داشت: در دو سال گذشته به منظور حمایت از فعالیت های تولیدی زنان عشایری ده میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۳۰۸ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در سراسر کشور اختصاص یافته است.

کرمعلی قندالی افزود: همچنین ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پایین از محل اعتبارات مدیریت بحران برای هر یک از صندوق های زنان عشایر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فعالیت های موثر زنان عشایری در عرصه تولید، اظهار داشت: ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می شود که زنان عشایری نقش تاثیرگذاری در این تولیدات دارند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تصویب نامه هیات وزیران در خصوص طرح های ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به جامعه عشایری کشور، اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح ها بخش زیادی از چالش های بهداشتی، درمانی، آموزشی و فرهنگی در مناطق عشایری کشور برطرف شود.

وی با اشاره به فعایت های ترویجی سازمان امور عشابر ایران برای ارتقا دانش و مهارت زنان عشایری، گفت: فعالیت در عرصه زنجیره تولید گوشت قرمز، تولید و عرضه شیر و فرآورده های لبنی، توسعه صنایع دستی، کشت گیاهان دارویی، گردشگری عشایر، توسعه باغات در اراضی شیب دار، و مهندسی و خرید تجهیزات و ماشین آلات، از جمله سیاست ها و برنامه های هفت گانه این سازمان در مناطق عشایری در جهت ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و توسعه پایدار زندگی عشایر است.

قندالی همچنین به راه اندازی فروشگاه اینترنتی و بازاریابی محصولات عشایری از طریق اتحادیه تعاونی های عشایری اشاره کرد و گفت: محصولات تولیدی عشایر بویژه صنایع دستی آنان از طریق این فروشگاه اینترنتی عرضه می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز