خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران:

توسعه حمل و نقل به تولید واشتغال مازندران کمک می کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۵۵۱

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت :سرمایه گذاری در حمل ونقل ریلی هزینه ها را کاهش و امنیت و سرعت را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، لیلا واثقی در نشست هم اندیشی افزایش ترانزیت ریلی بنادر در بهشهر اظهار کرد: استان مازندران 338کیلومتر از 680 کیلومتر ساحل دریای خزر را به خود اختصاص داد و 4بندر در این نواحی قرار گرفتند که دو بندر منطقه ویژه اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: مازندران با توجه به رتبه اول تولید در بسیاری از محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی می تواند اثرات خوبی در حوزه صادرات داشته باشد اما جایگاه لجستیک که بتواند بر صادرات اثر گذار باشد حلقه مفقوده ی استان است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری با بیان اینکه برای افزایش تولید و اشتغال بایست زیرساخت ها را ارتقا داد افزود: حمل و نقل و خطوط ریلی و ناوگان هوایی یکی از این زیرساخت ها است و بندر امیرآباد بهشهر با اتصال به شبکه ریلی و نزدیکی به فرودگاه ترکیب چند وجهی برای آن فراهم است.

واثقی بیان کرد: سهم زیادی از هزینه تمام شده کالا به حمل و نقل بستگی دارد که بندر امیرآباد در حوزه کاهش هزینه کالا به بازارهای مصرف تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: حمل و نقل در رشته اقتصاد آنقدر با اهمیت است که یکی از گرایش ها اقتصاد حمل و نقل است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: مازندران در تولید طیور،مرکبات،تولید گل و گیاه و سایر تولیدات محصولات کشاورزی رتبه برتر دارد و شرکت های فرآورده گوشتی و لبنی در مازندران فعالیت دارند که با توسعه و تقویت حمل و نقل به تولید،اشتغال و صادرات مازندران کمک می کند.

واثقی از نبود شرکت بین المللی حمل و نقل مناسب در مازندران انتقاد کرد و افزود: حمل و نقل مناسب می تواند در صادرات موثر باشد.

وی ادامه داد:حمل و نقل و امنیت حمل و نقل در راستای هم افزایی تولید و اشتغال جزو اولویت استان و کشور است که سرمایه گذاری در این حوزه هزینه ها را کاهش و امنیت و سرعت را افزایش می دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز