خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

مدیران باید از بخش خصوصی و برنامه‌های آنان حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۵۸

مدیرانی که در مقابل بخش خصوصی مقاومت می کنند در تیم مدیریتی استان جایگاهی ندارند. چراکه اینگونه طرز تفکر و مقاومت در مقابل افراد کارآفرین قابل قبول نیست.

استاندار لرستان گفت: مدیرانی که در مقابل بخش خصوصی مقاومت می‌کنند در تیم مدیریتی استان جایگاهی ندارند چرا که این‍‌گونه طرز تفکر و مقاومت در مقابل افراد کارآفرین، قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‎آباد، هوشنگ بازوند، ظهر امروز، در جلسه شورای گفت‏گو بخش خصوصی با دولت در خرم‎‏آباد با تأکید بر نقش بخش خصوصی در توسعه‌ استان و لزوم استفاده از توان آن اظهار داشت: باید زیرساخت‌های لازم برای مشارکت بخش خصوصی در استان فراهم شود و اگر مدیری درک این را ندارد که باید بخش خصوصی کار را انجام بدهد، بهتر است، خودش کنار برود.

وی با تأکید بر اینکه قیمت نهایی محصولات تولیدی لرستان نسبت به استان‌های دیگر بالا‌تر است، گفت: ضروری است، یک بار برای همیشه این مسئله از سوی مدیران بنگاه‌های اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات مورد نظر در این زمینه برطرف شوند.

بازوند اظهار داشت: چگونه است که محصولات سایر استان‌ها با لحاظ کردن هزینه‌ حمل و نقل هم نسبت به محصولات مشابه لرستان، قیمت نهایی‌شان برای دستگاه‌های اجرایی به‌ صرفه‌تر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد، بالا بودن قیمت تمام‌شده‌ محصولات لرستان را ناشی از پایین بودن بهره‌وری دانست و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی استان ناگزیرند به دلایلی با ۳۰ درصد اضافه‌نیرو به فعالیت ادامه دهند که طبیعی است، این مسأله بر قیمت تمام‌شده‌ محصولات تأثیر می‌گذارد.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد پنجره‌ واحد کسب و کار اشاره کرد و گفت: تا پایان فروردین‌ ماه، ساختمان مربوط به این بخش آماده می‌شود.

بازوند افزود: نقشه‌ این ساختمان، توسط مهندسان مشاور صنعتی ایران آماده شد که در سازه‌ آن تغییراتی اعمال شد تا سبک‌تر باشد و در همین زمینه اگر پیشنهادی وجود داشته باشد، قابل اعمال است.

بازوند تصریح کرد: تا آماده شدن این ساختمان هم در خود استانداری فضایی به این کار اختصاص خواهیم داد، تا مشکلی از این حیثنداشته باشیم.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان عنوان داشت: برای رفع مشکل اشتغال در لرستان لازم است، ۴۵۰۰ میلیارد تومان در سال سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، تا بتوانیم بر اساس آن مشکلات اقتصادی استان را برطرف کنیم.

بازوند افزود: طبیعی است، بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری باید توسط بخش خصوصی اتفاق بیفتد و در همین راستا مدیران باید برای بخش خصوصی فرش قرمز پهن کنند، نه اینکه با ایجاد مشکل دست و پای فعالان این بخش را ببندند.

استاندار لرستان با طرح این پرسش که از کجا معلوم اگر مدیران دولتی در جایگاه مسئولیتی مدیران بخش خصوصی قرار بگیرند، عملکرد بهتری داشته باشند، تأکید کرد: اگر مدیری درک این را ندارد که باید بخش خصوصی کار را انجام بدهد، بهتر است، خودش کنار برود.

وی گفت: متاسفانه توان مالی پیمانکاران استان پایین است و همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردم ضروری است، پیمانکاران لرستانی با تشکیل کنسرسیوم این توانایی را به دست بیاورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز