خبرگزاری کار ایران

سفر بین‌المللی «راه جدید ابریشم»

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۹۰۷

۱۷ آذر ۱۳۹۶ در شهر آستانه کنفرانسی مطبوعاتی به مناسبت سفر تحقیقاتی بین‌المللی «جاده جدید ابریشم» برگزار شد.

به گزارش  ایلنا، کنفرانسی مطبوعاتی به مناسبت سفر تحقیقاتی بین‌المللی «جاده جدید ابریشم» با حضور آلماز نورازخان مدیر بخش فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان، یاتسِک پالکِویچ گردشگر لهستانی و مدیر گروه گشت تحقیقاتی، آندری خاص فولاداف مدیر مرکز علمی و پژوهشی در زمینه فرهنگ وابسته به وزارت فرهنگ و ورزش و همچنین تیمور دوسن علی‌اف معاون رئیس شرکت ملی "Kazakh Tourism" برگزار شد.

سفر تحقیقاتی بین‌المللی«جاده جدید ابریشم» بیش از ۱۰ هزار کیلومتر است و از چین، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، روسیه، بلاروس و لهستان می‌گذرد. هدف اصلی آن، بازسازی جاده ابریشم در شکلی جدید و تقویت روابط فرهنگی میان کشورهایی که در دوران باستان آسیا و اروپا را به هم متصل کردند.

وزارت فرهنگ و ورزش در چارچوب برنامه ملی «نوسازی معنوی» تعدادی از پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه فرهنگی، از جمله پروژه «جاده جدید ابریشم» را اجرا می‌کند. رئیس جمهور قزاقستان در برنامه خود، بیان کرد: اماکن فرهنگی و جغرافیایی قزاقستان، منبع غرور کشور و میراث فرهنگی و معنوی مردم قزاقستان محسوب می‌شود. اماکن فرهنگی قزاقستان ما را به جهان می‌شناساند. ترویج مکان‌های مقدس به عنوان میراث غنی فرهنگی و تولید فیلم‌های آموزشی در مورد آن و اطلس «نقشه اماکن قزاقستان» از اهداف نهایی این پروژه است.

تیمور دوسن علی‌اف معاون رئیس شرکت ملی "Kazakh Tourism" در سخنرانی خود درباره اهمیت توسعه زمینه توریستی قزاقستان افزود: سفر تحقیقاتی بین‌المللی «جاده جدید ابریشم» از طریق ۳۳ واحد توریستی منحصر به فرد که در فهرست میراث جهانی ملموس یونسکو قرار دارند، از جمله کاخ‌های باستانی امپراطوران و خوانین، بازارچه‌ها، معابد بودایی و...، عبور می‌کند.

سفر تحقیقاتی بین المللی "جاده جدید ابریشم" در ماه آوریل ۲۰۱۸ از چین آغاز و در ماه ژوئن در لهستان به اتمام می‌رسد.

اطلاعات دقیق در مورد مسیر و شرکت کنندگان این سفر در وب سایت رسمی http://silkroad-۲۰۱۷.com ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز