خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

غربالگری ژنتیک ازدواج در کشور اجباری شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۸۷۴

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر شد از این پس غربالگری ژنتیک ازدواج به دفاتر ثبت ازدواج تحویل داده شود واجرای این طرح برای همه زوجین اجباری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در همایش روز جهانی معلولین در سالن سید رسول حسینی ساری با تاکید بر اینکه معلولیت محرومیت نیست روشنگری است،اظهار داشت: تلاش می کنیم با آخرین دستاوردهای جامعه شرایط زندگی را برای جامعه معلولین فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران در ارزیابی سال 95 رتبه برتر خدمات رسانی به جامعه معلولین را به خود اختصاص داد از تلاش بهزیستی استان تقدیر کرد.

رئیس بهزیستی کشور با بیان اینکه جامعه معلولیت این توانایی را داشت تا در جشنواره قرآنی به عنوان حافظان کل قرآن خوش بدرخشد،گفت: جامعه معلولین از توانایی های زیادی در جامعه برخوردار بوده و می توانند در تمام زمینه ها خوش بدرخشند.

وی حمایت از جامعه معلولین را از اهداف مهم دولت تدبیر  و امید برشمرد و افزود:بکارگیری همه ی یافته های علمی برای پیشگیری بروز شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت از اقدامات دولت به شمار می آید.

محسنی بند پی از غربالگری شنوایی بیش از 80 درصد از نوزدان  کشور در بدو تولد خبر داد و گفت: 85 درصد از کودکان 3 تا 5 سال تحت پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند.

وی به کار مشترک دولت و مجلس بر غربالگری ژنتیک ازدواج اشاره کرد و گفت: مقرر شد از این پس غربالگری ژنتیک ازدواج به دفاتر ثبت ازدواج تحویل داده شود و تاکید بر اینکه اجرای این طرح برای همه زوجین اجباری است.

رئیس بهزیستی کشور با بیان اینکه فراگیر کردن امکانات برای همه افراد در استان هدفی است که در این سازمان دنبال می شود ،افزود: در دسترس قرار دادن همه امکانات برای معلولین از راهبرد مهم سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به مشارکت اجتماعی سازمان های مردم نهاد در حمایت از جامعه معلولین آن را کاری نیکو عنوان کرد و ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد یار و مدد کار ما در حوزه بهزیستی در جهت خدمات بهتر به این قشر از جامعه هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز