خبرگزاری کار ایران

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

اجرای ۳۷۵ میلیارد تومان پروژه آب و خاک در کردستان/ تولید ۶۵۰ هزار تن گندم در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۹۴۹

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هم اکنون در کردستان 375 میلیارد تومان پروژه آب و خاک در حال انجام است و تا پایان سال با جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه ها به پایان می رسد.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری روز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان‌جهاد کشاورزی کردستان، افزود: 30 درصد مردم کردستان در روستا و 70 درصد در شهرها زندگی می‌کنند که 50 درصد از جمعیت شهری نیز به زندگی روستایی وابسته هستند.

وی با اشاره به تولید 650 هزار تن گندم در سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: حصول این نتیجه مهم در بدترین سال زراعی نتیجه تعامل بخش خصوصی و دولتی بوده است.

ذوالفقاری به قرارداد منعقد شده وزارت جهاد کشاورزی با ایکاردا اشاره کرد و افزود: کردستان سرآمد اجرای این پروژه بوده است و بر اساس این قرار داد اتفاقات خوبی در کشاورزی استان روی داده که از آن جمله تولید ارقام متناسب با شرایط استان از جمله نخود است.

ذوالفقاری اعلام کرد: کردستان علاوه بر کشت دو سال یکبار، 400 هزار هکتار آیش نیز دارد که با تولید این ارقام می توان از این 400 هزار هکتار درآمد کسب کرد و موجب رشد اراضی کشاورزی استان شد.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان به دستاوردهای این استان در بخش های مختلف زراعی، باغبانی، شیلات، طیور و ... اشاره کرد و افزود: در بخش باغبانی مشکلات زیادی در استان وجود داشت که امروز باغات استان در شرایطی قرار دارند که 200 مییلون تومان در هکتار درآمد کسب می‌کنند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در بخش آب و خاک اتفاقات خوبی در استان بوجود آمد و ادبیات مردم و مدیران استان نسبت به این مقوله تغیر کرد، گفت: هم اکنون در کردستان 375 میلیارد تومان پروژه آب و خاک در حال انجام است و امید است تا پایان امسال با جذب 200 میلیارد تومان اعتبار این پروژه ها به پایان برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز