خبرگزاری کار ایران

ابتکار با وزیر امور گفت‌وگوهای بین‌المللی لهستان دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۰۸۷

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با وزیر امور گفت‌وگوهای بین‌المللی لهستان با اشاره به روابط دیرینه تاریخی، بر ارتقای همکاری‌های دیپلماتیک، فرهنگی، اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار با اشاره به اهمیت سفر آناماریا آندرس به ایران که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز ورود مهاجران لهستانی به ایران در زمان جنگ جهانی دوم صورت گرفته، پیوندهای تاریخی و ارزش‌های مشترک انسانی میان دو کشور را زمینه مناسبی برای انجام همکاری‌های مشترک در حوزه‌های جدید از جمله تبادل فرهنگی،‌ توانمندسازی زنان و خانواده و محیط زیست در قالب تفاهمنامه همکاری زنان دو کشور دانست.

وی به موضوع برجام اشاره و بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و تسری الگوی مذاکرات صلح ایران در سطح خاورمیانه در مقابله با عواقب ناشی از توسعه مخاصماتی مسلحانه شامل مهاجرت و افزایش پناهندگان در سایر کشورها تأکید کرد.

معاون رییس‌جمهور آموزش صلح و توسعه ظرفیت‌سازی در زمینه صلح را موجب کاهش چالش‌های مهاجران در کشورهای میزبان دانست.

ابتکار با تأکید بر جمعیت بالای زنان تحصیلکرده در کشور و ظرفیت‌های موجود گفت:‌ تلاش می‌کنیم با آموزش و ایجاد زمینه‌های لازم موضوع اشتغال این قشر همچنین زنان سرپرست خانوار را دنبال کنیم.

آناماریا اندرس نیز در این دیدار با اشاره به چالش های مشابه در لهستان در ارتباط با خشونت خانگی، جوانان جویای کار، مسئله مهاجرین و حمایت مالی از آنان، رسیدگی وضعیت اسفبار زنان پناهنده در پناهگاه‌ها را مهم دانست.

وی به تعداد کم نمایندگان زن در مجلس سنا و تعداد بیشتر زنان لهستان در مجلس عوام اشاره و برای همکاری‌های مشترک، تبادل تجربیات و پیشبرد برنامه‌های توانمندسازی زنان ابراز علاقه کرد.

وزیر امور گفت‌وگوهای بین‌المللی لهستان همچنین نسبت به پیگیری همکاری‌ها از طریق  سفارتخانه‌های دو کشور اظهار امیدواری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز