خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست مطرح کرد؛

مذاکره برای حل معضل گرد و غبار در حاشیه نشست مراکش

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در نشست مراکش گفت: در این نشست گفت‌وگوهایی را در زمینه حل معضل گرد و غبار انجام دادیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم گرامیداشت مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست در مورد اقدامات دولت در زمینه گرد و غبار گفت: علاوه بر قطعنامه‌های بین‌المللی در اجلاس بین‌المللی مراکش نیز نشست تخصصی در مورد گرد و غبار برگزار شد.

وی ادامه داد: در حاشیه اجلاس نیز در دیدار با فواد معصوم تاکید کردیم که برای رسیدگی به کانون‌های گرد و غبار باید اقداماتی انجام داد زیرا تبعات آن برای کشور ما ناگوار بوده است و ایشان قول دادند که در چهارچوب توافقات اجرایی اقداماتی را انجام دهد.

وی اظهار کرد: امیدواریم شرایط عراق به گونه‌ای تغییر کند که این توافقات عملی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط در رابطه نتایج نشست مراکش توضیح داد: این نشست برای اجرای توافق پاریس بود و اعضا به راهکارهای اجرایی کردن آن و ائتلافات منطقه‌ای در این زمنیه پرداختند.

وی با اشاره به اینکه مساله گرد و غبار برای ما اهمیت ویژه‌ای در این نشست داشت، گفت: در زمینه تغییر اقلیم زمزمه‌هایی بود که شاید به یک کشور به توافقات پاریس پایبند نباشد اما این توافقات بین‌المللی و میان چند کشور است و یک کشور نمی‌تواند بر خلاف آن عمل کند.

کد خبر : ۴۳۱۱۴۰