خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

میزان خسارتِ آثار باستانیِ شهرستان‌های مرزی کرمانشاٰه، یک‌ میلیارد تومان برآورد شده است

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۶۲۹

رضایی گفت: میزان مبلغ خسارت‌های وارد آمده به شهرستان‌های مرزی کرمانشاه در حدود یک میلیارد تومان است؛ اما هنوز میزان خسارت شهر کرمانشاه‌ محاسبه نشده که متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

اکبر رضایی (معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه) در گفتگو با ایلنا گفت: با ستاد بحران هماهنگی‌های لازم انجام شده است. فرمانداران استان، نیروی انتظامی، باستان‌شناسان، مرمت‌گران، مستندنگاران و آسیب‌شناسان در محل‌های آسیب‌دیده مستقرند و مشغول تهیه میزان خسارت‌های وارد آمده هستند.

رضایی گفت: بیشترین آسیب‌ در شهرستان دالاهو در تپه بان‌زرده رخ داده است که بیش از 60 درصد آسیب‌‌دیدگی داشته است. در شهرستان قصرشیرین نمای شرقی دیواره کاروانسرای شاه عباسی به طول 21 متر و ارتفاع 8 متر فروریخته است. در سر پل ذهاب نیز بخشی از دیواره آثار مربوط به قلعه‌ داوران ریزش کرده است.

وی ادامه داد: در آنوبانینی تعدادی سنگ در عرصه بنا فرو ریخته که از کوه جدا شده است. طاق گرا آسیب ندیده ولی دیواره جلوی مسیر دسترسی به آن، به طول 20 متر تخریب شده و سنگ‌هایی هم از کوه جدا شده که بر عرصه بنا افتاده است، که باید جابجا شود. در گیلانغرب نیز بخش‌هایی از تپه تاریخی معروف به ارگِ گیلانغرب هم ریزش کرده است.

وی در پایان گفت: در سطح شهر کرمانشاه نیز به بناهای تاریخی آسیب‌هایی وارد شده است که متعاقباً میزان خسارت‌های دقیق آن اعلام خواهد شد. میزان مبلغ خسارت‌های وارد آمده به شهرستان‌های مرزی در حدود یک میلیارد تومان است؛ اما هنوز میزان خسارت شهر کرمانشاه‌ محاسبه نشده که متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز