خبرگزاری کار ایران

رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان:

کارگر فوت شده در داروسازی رشت ناجی جان همکارش/سه نفر دچار مسمومیت شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۲۱

رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در رابطه با فوت یک کارگر کارخانه داروسازی رشت به علت مسمومیت گفت: این کارگر برای نجات همکار خود به داخل راکتور تولید مواد اولیه دارویی رفته بود که به علت گاز گرفتگی ناشی از بخارات جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا، « مهران اکبرنیا» در رابطه با فوت یک کارگر کارخانه داروسازی رشت به علت مسمومیت در روز سه شنبه/3 مرداد، گفت: دو کارگر برای تمیز کردن داخل راکتور تولید مواد اولیه دارویی این شرکت، به آن مکان مراجعه می کنند که یکی از این افراد، با استفاده از ماسک و تجهیزات ایمنی لازم به داخل راکتور می رود اما به علت استنشاق گاز غلیظ ناشی از مواد شیمیایی داخل محیط ، دچار مسمومیت شده و بی حال می شود.

وی افزود: کارگر دیگری که بیرون از این راکتور ایستاده بود، بمحض مشاهده این صحنه آژیر خطر را به صدا در می آورد و با سازمان آتش نشانی و اورژانس نیز تماس می گیرد.

اکبرنیا ادامه داد: در همین حین کارگر دیگری با شنیدن صدای زنگ آژیر از بخش دیگر این شرکت، خود را به محل حادثه می رساند و برای کمک به کارگر داخل این راکتور، با تجهیزات ایمنی لازم به درون آن رفته و کارگر بی حال را از داخل دریچه، به بیرون هدایت می کند.

ور در مورد علت فوت کارگر دوم ، افزود: : کارگر دوم که به عنوان ناجی وارد عمل می شود، دچار گازگرفتگی ناشی از بخار مواد شیمیایی محیط شده و نمی تواند از آن حفره بیرون بیاید و بی حال می شود. این در حالی است که  عوامل آتش نشانی و اورژانس تمام تلاششان را برای نجات جان وی انجام دادند.

به گفته رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ، این راکتور حدود یک و نیم متر قطر دارد و هفته ای یکبار باید شستشو داده شود که در شستشوی این مرتبه، این اتفاق افتاده است.

اکبرنیا تصریح کرد: درحال حاضر سه نفر دچار مسمومیت شده اند که هم اکنون در بیمارستان بستری هستند اما گفته شده، حال عمومی آنان مساعد است. در عین حال کارشناسان اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان برای بررسی جزئیات این حادثه در آن مکان مستقر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز