خبرگزاری کار ایران

یک روز بعد از پایان تحصن در عمق زمین:

سرانجام ۵ ماه حقوق معوقه کارگران معدن سنگرود پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۸۳۰

«بعد از گذشت یک روز از آخرین اعتراض صنفی حدود ۱۰۰ نفر از کارگران معدن زغال سنگ سنگرود که در بامداد روز پنجشنبه با دخالت ماموران انتظامی و امنیتی خاتمه یافت، سرانجام ۵ ماه از معوقات حقوقی ۳۲۳ کارگر قرار دادی و رسمی این معدنی پرداخت شد.»

کارگران معدن زغالسنگ سنگرود(البرز غربی) که در روز چهارشنبه(۱۷ دی‌ماه) در اعتراض به تعطیلی کارخانه، عدم دریافت حقوق و شرایط درنظر گرفته شده برای انتقال نیروی کار این معدن به معادن دیگر، در تونل شماره ۹(واقع در عمق زمین) تحصن کرده بودند، سرانجام روز پنجشنبه ۵ ماه از معوقات حقوقی‌شان را دریافت کردند اما تا کنون تصمیمی در رابطه با تغییر شرایط ادامه کار کارگران اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از گذشت یک روز ازآخرین اعتراض صنفیحدود ۱۰۰ نفر از کارگران معدن زغال سنگ سنگرود که در بامداد روز پنجشنبه با دخالت ماموران انتظامی و امنیتی خاتمه یافت، سرانجام ۵ ماه از معوقات حقوقی ۳۲۳ کارگر قرار دادی و رسمی این معدنی پرداخت شد.

به گزارش منابع کارگری ایلنا، در جلسه‌ای که اعضای شورای تامین استان گیلان روز پنج شنبه(۱۸ دی ماه) بعد از خاتمه تحصن کارگران سنگرود برگزار کردند مقرر شد ۵ ماه از معوقات حقوقی کارگران از سوی سازمان تهیه و تولید مواد معدنی و ایمیدرو سریعا پرداخت شود.

کارگران می‌گویند همچنین در روزی که خودمان را در تونل شماره ۹ معدن سنگرود حبس کرده بودیم دو نماینده از شرکت «تهیه و تولید مواد معدنی» و «طرح توسعه و تجهیز معادن طبس» که برای انتقال تجهیزات و نیروی انسانی به معدن سنگرود آمده بودند را با خود به داخل تونل بردیم تا از نزدیک به آن‌ها نشان داده شودکه این معدن سرشار از رگه‌های زغال سنگ است. آنان پس از مشاهده رگه‌های زغال سنگ متعجب شدن وبا تایید صحت گفته‌های کارگران از تونل خارج شدند وبه تهران بازگشتند.

به گفتهٔ این کارگر، هنوز مسئولان استانی در مورد سایر مشکلات کارگران این واحد معدنی تصمیمی نگرفته‌اند. با این وجود کارگران براساس وعده‌های داده شده تا آخر هفته جاری صبر می‌کنند تا راه حل قانع کننده‌ای برای بهبود وضعیت کارگران فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز