خبرگزاری کار ایران

در ده سال گذشته:

تعطیلی بیش از 30 واحد تولیدی و صنعتی گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۲۷۸

در ده سال گذشته تعطیلی بیش از ۳۰ کارخانه بزرگ تولیدی و صنعتی و تعلیق خط تولید پس از خصوصی‌سازی، موجب بیکاری بیش از ۱۵ هزار نفر از کارگران در استان گیلان شده است.

بر اساس اخبار دریافتی ایلنا، تعطیلی بیش از ۳۰ شرکت بزرگ صنعتی و تولیدی در ۱۰ سال اخیر در گیلان، خود سبب افزایش آمار بیکاری در این استان شده است. 

در همین راستا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: در گیلان ۷۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه کمبود نقدینگی و تسهیلات بانکی است. 

وی با بیان اینکه به‌طور قطع وجود اینگونه مشکلات در شرایط اشتغال و اشتغال‌زایی واحد‌ها تاثیرگذار است، افزود: برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در گیلان با حداقل ظرفیت در حال فعالیت هستند. 

منتظری خاطرنشان کرد: کمبود سرمایه در گردش و مواد اولیه و اعمال تحریم‌ها، تأثیرات عمده‌ای در وضعیت ادامه حیات واحد‌ها و کارخانجات تولیدی در سال‌های اخیر ایجاد کرده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه عدم پرداخت یارانه واحدهای تولیدی و صنعتی بر مشکلات اشتغال در واحد‌ها دامن زده است، تصریح کرد: بازنگری در برخی قوانین و ایجاد چ‌تر حمایتی از سوی دستگاه‌های مرتبط قسمتی از مشکلات عدیده این حوزه را کاهش می‌دهد. 

وی تشکیل کارگروه رفع موانع تولید را یکی از دستاوردهای استان گیلان در عرصه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: ایده اولیه این کارگروه در استان گیلان شکل گرفت و یک‌سال به‌صورت آزمایشی در استان اجرا شد که نتایج نسبتا مطلوبی نیز داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز