خبرگزاری کار ایران

الهی‌تبار مطرح کرد:

بابا طاهر مهجور مانده/ پیشنهاد ثبت روزی با نام بابا طاهر در همدان

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۶۲۱

جلسه تبیین برنامه‌های مسئولان شهری و استانی برای همایش هزاره باباطاهر در حضور معاون سیاسی استانداری همدان و جمعی از مدیران و مسئولان ادارات استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم الهی‌تبار در این جلسه ضمن توضیحاتی درباره همایش پیش رو و نقش ارگان‌­های مختلف برای مطلوب به انجام رسیدن آن گفت: نامگذاری سال­‌های مختلف به مشاهیر و مفاخر استان همدان از سه سال پیش با بزرگداشت میرسید علی همدانی آغاز شده و سال پیش نیز سال سید جمال‌الدین اسدآبادی نامگذاری شده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: سال‌جاری نام دوبیتی سرا شهیر همدانی، باباطاهر عریان را به خود اختصاص داده و برگزاری این همایش نیز در راستای همین نامگذاری است.

الهی‌تبار تاریخ پیشنهادی این همایش را روز 9 اسفندماه سال‌جاری بیان کرد و کمیته‌های مرتبط برای رسیدگی به مقدمات برگزاری این همایش را تعیین و تبیین کرد.

وی با تاکید بر تعیین شرح وظایف زیر مجموعه‌های هر کمیته از لزوم سرعت و دقت در انجام برنامه‌های مربوطه گفت.

الهی‌تبار همچنین از لزوم ساماندهی فضای سبز و مجموعه آرامگاه باباطاهر پیش از اجرای این همایش سخن گفت و اضافه کرد: به علت برگزاری ستاد انتخابات در سال‌جاری نتوانستیم از ابتدای سال برنامه‌های این همایش را تبیین کرده و برای آگاهی‌­بخشی به جامعه درباره این همایش موفق عمل کنیم بنابراین باید از روزهای پیش‌رو برای این امر بیشترین بهره را ببریم.

وی افزود: روز همدان همزمان با روز پزشک بهترین موقعیت برای آگاهی بخشی درباره این همایش است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان درباره انتقاد برخی مدیران و خبرنگاران از ماه برگزاری این همایش به علت سرمای هوا گفت: سال‌جاری فرصتی برای جابه‌جایی تاریخ این همایش نخواهیم داشت.

وی همچنین درباره پیشنهاد ثبت روزی با نام باباطاهر در همدان بیان کرد: امید است این همایش سبب شود برنامه‌هایی از قبیل نشست‌­ها و انجمن‌­های ادبی شناخت باباطاهر بیشتر برگزار شده و بتوانیم روز باباطاهر را همچون روز بوعلی سینا ماندگار کنیم زیرا جایگاه ادبی این شاعر آن‌­طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و این شاعر مهجور مانده است.

در ادامه این جلسه علی مالمیر مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نکاتی در زمینه فراهم‌سازی زیرساخت‌­های مناسب برای برگزاری این همایش در آرامگاه باباطاهر بیان کرد و افزود: نورپردازی آرامگاه باباطاهر و بوعلی سینا تا سه ماه آینده به اتمام می‌­رسد.

 وی درباره بحث فضای سبز آرامگاه باباطاهر گفت: سیستم چمن‌­ها و بستر آن­ها باید تعویض شود و این اداره برای به انجام رساندن وظایف خود با مشکل تامین اعتبار روبه روست.

مالمیر با اشاره به صنعت گردشگری ادبی استان همدان افزود: باباطاهر عریان از برجسته‌ترین شاخصه­‌های گردشگری ادبی استان همدان است و برنامه‌های این‌چنینی باید ادامه‌دار باشند تا به این نحو گردشگری ادبی شهر و استان همدان را نیز رونق بخشند.

در پایان این جلسه با تبیین کمیته‌های مختلف برگزاری، تبادل نظر درباره ساختار کلی همایش و عنوان قطعی آن به جلسه آینده موکول شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز