خبرگزاری کار ایران

محمدطبیبیان در گفتگو با ایلنا:

تغییر ریال به تومان‌ کار بیهوده‌ای است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۶۰۷

بازسازی سیستم بانکی‌کشور، بهبود ترازنامه و سروسامان دادن به نظام اعتباری کشور از موضوعات مهمی است که نباید مغفول بماند.

محمدطبیبیان، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد لایحه تغییر ریال به تومان‌ اظهار داشت: این اقدام کار بیهوده‌ای است و دولت باید به موضوعات مهمتری بپردازد که بحث مربوط به سیاست‌های انضباط پولی است.

این اقتصاددان ادامه داد: ضمن آنکه بازسازی سیستم بانکی‌کشور، بهبود ترازنامه و سروسامان دادن به نظام اعتباری کشور از دیگر موضوعات مهمی است که نباید مغفول بماند.

وی با اشاره به حذف یک صفر و تغییر ریال به تومان گفت: این موضوع نشان دهنده کاهش ارزش پول ملی ماست و با حذف آن کاری از پیش نمی‌رود.

این اقتصاددان افزود: در صورت ادامه این رویه و کاهش ارزش پول ملی، یک تومان به ۱۰ تومان و ۱۰ تومان و  ۱۰۰ تومان خواهد رسید و باید اسامی دیگری برای آن تعیین کنند که در نهایت اثر مثبتی هم در پی ندارد.

طبیبیان خاطرنشان کرد: دولت و مجلس نباید وارد این موضوعات بیهوده شود و وقت خود را برای سیاست گذاری‌های بیهوده تلف نکند.

به گزارش ایلنا؛ هیات وزیران در جلسه روز یکشنبه اول مردادماه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، به بررسی گزارش کمیسیون اقتصاد درباره لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور پرداخت و بر پایه این لایحه، واحد پول ایران تومان و برابر ۱۰ ریال تعیین شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز