خبرگزاری کار ایران

ذبیح‌الله بابایی:

موکب‌های اربعین حسینی، شناسنامه‌دار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۸۱۵

رئیس ستاد عتبات‌عالیات استان‌زنجان از شناسنامه‌دار شدن موکب‌های اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ذبیح‌الله بابایی در حاشیه همایش مسؤولان ستاد بازسازی عتبات‌عالیات و همچنین ستاد پشتیبانی پیاده‌روی اربعین حسینی استان زنجان اظهار کرد: برای انسجام بیشتر و مدیریت بهتر و افزایش ارائه خدمات به زائران، موکب‌های اربعین حسینی شناسنامه دار می شود.

وی افزود: از این پس موکب‌هایی می‌توانند با پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خدمات اسکان و تغذیه ارائه کنند که دارای شناسنامه رسمی و پروانه موکبداری باشند.

به گفته بابایی، پس از انجام فراخوان، علاقه‌مندان به برپایی موکب با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در سطح استان درخواست کتبی و مدرک خود را تحویل دهند.

این مقام مسوول در ادامه به برخی مشکلات راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: باید درباره نحوه زیارت اربعین در این ایام فرهنگ‌سازی شود. همچنین برنامه‌ریزی برای ساماندهی نذورات مردمی در اربعین حسینی آغاز شده است.

وی در ادامه از پیشرفت 80 درصدی نیم ضریح امامین عسکریین خبر داد و گفت: قبل از ماه محرم نیم ضریح به سامرا منتقل می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه نیم ‌ضریح زیر ضریح اصلی و مقابل قبور مطهر نصب خواهد شد، گفت: در ساخت این نیم ‌ضریح بیش از 700 کیلوگرم نقره استفاده شده و در این ضریح طلا و نوشته‌هایی هم که به زرگری معروف است، کار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز