خبرگزاری کار ایران

در نیاسر انجام شد؛

برپایی آیین گلاب‌گیری با شعار اشک‌گل سرخ آیین سرزمین سبز

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۱۵۷

شانزدهمین آیین گلابگیری با شعار اشک گل سرخ آیین سرزمین سبز در نیاسر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، بخشدار نیاسر در این  مراسم با تقدیر از دست اندرکاران اجرایی این آیین با نیت و محوریت توسعه کهن باغ‌شهر ایران نیاسر گفت: مبنای مدیریت شهری در شهر نیاسر ایجاد شرایط بهتر و بیشتر برای بهره برداری از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی وتاریخی این شهر است.

حسینعلی معظمی‌تصریح کرد: نیاسر با بهره‌مندی از ذوق و دسترنج مردمان این خطه در صنعت گلاب‌گیری با قدمت یک هزار ساله به عنوان قطب تولید گلاب محسوب می‌شود.

برپایی آیین گلاب‌گیری با شعار اشک‌گل سرخ آیین سرزمین سبز

شهردار نیاسر نیز، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه  معرفی آیین گلابگیری این منطقه و آگاه‌سازی مناطق کوهستانی و بکر را از مهمترین اهداف برگزاری این آئین عنوان کرد. 

نظری از خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان قاصدانی که نوید باز شدن گل‌های سرخ محمدی را می‌دهند و پیام آوران خوبی برای فصل گل و گلابگیری در کشور هستند، نام برد.

وی افزود: استعداد ذاتی و منابع طبیعی مردمان این منطقه در پرورش گل محمدی با افتخار شستشوی عتبات عالیات و حرم مطهر سلطانعلی ابن محمد باقر (ع) با گلاب ناب نیاسر حرف اول را می زند.

رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر نیز، یکی از مهمترین اهداف این آیین را رونق و توسعه اقتصادی منطقه دانست.

مهدی تقی‌پور ضمن تاکید بر اینکه شهر نیاسر از استعدادهای خوبی چون خاک، آب، آثار و جاذبه‌های گردشگری و تولید گیاهان دارویی برخوردار است گفت: جذب سرمایه‌گذاران جهت بهره‌برداری از موقعیت‌های خاص این منطقه حائز اهمیت است.

وی، جذب سرمایه‌گذار در صنعت سبز را از اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر برشمرد. 

گفتنی است پس از اجرای نمادین آیین گلابگیری از برنامه‌های ویژه این روز افتتاح نمایشگاه صنایع دستی بود که همزمان با مراسم آیین گلابگیری افتتاح و بازگشایی شد. این نمایشگاه شامل 20 غرفه صنایع دستی و محصولات بومی و سوغات محلی از تمامی مراکز استان‌های کشور است. 

این نمایشگاه به مدت یک ماه جهت بازدید علاقه‌مندان در باغ تاریخی تالار دایر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز