خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

ساماندهی کارگران اتباع خارجی شاغل در واحدهای تولیدی با تمکین از قانون

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۰۳۱

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه اتباع خارجی استان بر ساماندهی کارگران اتباع خارجی مشغول در واحدهای تولیدی با پذیرش نظم و قاعده و قانون تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه اتباع خارجی استان عنوان کرد: با توجه به شرایط استان در هم‌جواری با 2 کشور همسایه چند نقطه برای استقرار اتباع خارجی مجاز اعلام شود و همه از این قاعده تمکین کنند.

وی با بیان اینکه به هیچ قیمتی نباید قانون بی‌اثر شود، گفت: کسی که عادت به رفتار غیرمجاز و گریز از قانون دارد و چندین مرتبه از کشور طرد شده و دوباره با گریز از قانون برگشت کرده، نیاز است از قوه قهریه استفاده کرد. 

استاندار بیان کرد: کدام کشور را سراغ دارید که در مقایسه با ایران تا این اندازه انعطاف در برابر تردد اتباع خارجی به کشورش داشته باشد بنابر این نه مانند اروپاییان در برخورد با اتباع غیرمجاز سختگیرانه و نه تا این حد انعطاف داشته باشید که منجر به سوء استفاده شود.

هاشمی افزود: از ظرفیت دستگاه‌های متولی همچون آموزش و پرورش، خانه‌های بهداشت و پایانه‌ها در زمینه حضور اتباع کمک بگیرید و وضعیت اتباع خارجی را در استان تکمیل کنید همانگونه که با تدبیر و برخورد منطقی مشکل فاقدین شناسنامه برطرف شد و 22 هزار فاقد شناسنامه صاحب هویت و شناسنامه دار شدند.

وی با اشاره به انسجام خوبی که در بین نیروهای امنیتی و انتظامی در کشف جرایم وجود دارد گفت: نظم پذیری حداقل رفتاری است که از اتباع خارجی انتظار می‌رود بنابراین دامنه نگاه خودتان را نسبت به نقشی که در این مسیر دارید وسعت ببخشید و با هم افزایی و رفتار برنامه‌ای نسبت به حوزه کاری اقدام کنید زیرا ماندن بر یک عادت اجرایی خسارت است.

هاشمی گفت: اتباعی که به صورت غیر مجاز وارد کشور می‌شوند بعضا به خود این جرأت و اجازه را می‌دهند که عمل غیر مجاز هم انجام دهد اگر با این موضوع عادی برخورد کنیم با چنان پدیده‌ای روبرو خواهیم شد که جبران آن آسان نیست .

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگر سخنان با اشاره به حدیث امیرمومنان حضرت علی(ع) که می فرمایند: «روزه قلب بهتر از روزه زبان و روزه زبان بهتر از روزه قلب است» گفت : شخصیت هر انسانی در پشت زبانش پنهان شده است و باید مراقب باشیم که در مراودات اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و حتی شغلی چگونه زبان را به کار بیندازیم بالاترین عذاب متوجه زبان است از نظر جسمی هیچ عضوی بیشتر از زبان مجازات ندارد یک کلام به انسان اعتبار می‌دهد و یک کلام آبروی انسان را بر باد می‌دهد مراقب باشیم که گرفتار نشویم.

وی روزه را عامل پاکی روان و جسم و روح دانست که تحمل انسان را بالا می‌برد و او را اهل رحمت و مغفرت می‌کند .
 
هاشمی با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه در 29 اردیبهشت ماه و تایید صحت آن از سوی شورای محترم نگهبان بیان کرد: بعضی‌ها چقدر راحت منافع کشور را به حراج گذاشته و چشمشان را به روی واقعیت‌ها بسته و فقط خودشان را می بینند.

وی با تاکید بر اینکه همه مأمور به خدمت هستیم و عشق برای خدمت در نظام به دلیل حاکمیت قرآن و اعتقادات است افزود: اگر رمضانی هستیم نباید از قدرت و موقعیت خود برای منزوی کردن رقیب استفاده کنیم ، با کدام عقل و منطق بازیچه دست دیگر بازیگران باشیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز