خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران اعلام کرد؛

۲۷ غرفه در نمایشگاه کتاب تعطیل و محروم از سال آینده شدند/نه تنها بدهی نداریم که ۱۰ میلیارد تومان پس‌انداز کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۰۸۳

در کل ۲۷ رای تعطیلی تا پایان نمایشگاه، محرومیت از نمایشگاه سال آینده در تهران و نمایشگاه‌های استانی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون امیرزاده (رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران) ظهر امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران درباره آرای صادر شده توسط این کمیته گفت: تا پایان روز هفتم سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هیئت رسیدگی به تخلفات هشت جلسه به علاوه دو جلسه فوق‌العاده با حضور حداکثری اعضا تشکیل شد. ۶۰ درصد اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات معرفی شده از طرف صنوف هستند. امسال این سیاست را دنبال کردیم که نظارت در مرحله نخست درون صنفی باشد و تذکرات چه شفاهی و چه کتبی از طریق مدیران سالن‌ها و کارشناسان صنف به متخلفان ابلاغ شود.

وی ادامه داد: البته آیین‌نامه دست هیئت را بازگذاشته تا گزارش‌های خود را از تمامی مراجع حتی شهروندان و بازدیدکنندگان دریافت کنند. چنانچه تذکر شفاهی و اظهار کتبی تخلف رد کردیم هیئت دست به انشای رای نمی‌دهد یعنی نگاه پیشگیرانه را در برخوردهای قهری ارجحیت داده و سعی شد با استفاده بیشتر از نظارت‌های صنف صدور آرا به حداقل برسد و کمتر شاهد تعطیلی و برخورد انضباطی با متخلفان باشیم.

رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات با این حال از صدور ۷۲ رای از سوی هیئت رسیدگی به تخلفات خبر داد و گفت: با تمامی این اوصاف در این جلسه ۷۲ رای صادر شده است که مهمترین مصادیق آنها ۲۰ مورد اخطار کتبی و درج در پرونده دو مورد اخطار کتبی درج در پرونده و جمع‌آوری، هفت مورد اخطار کتبی درج در پرونده و توقف ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی بوده است.

وی افزود: در کل ۲۷ رای تعطیلی تا پایان نمایشگاه، محرومیت از نمایشگاه سال آینده در تهران و نمایشگاه‌های استانی صادر شده است. مهمترین مصادیق تخلفات نیز نقد کردن بن‌کارت‌ها بدون فروش کتاب ۱۸ مورد، واگذاری غرفه به غیر یک مورد، ارائه کتاب‌های سایر ناشران ۲۴ مورد، ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی و کنکور ۱۳ مورد و فروش کتاب بدون مجوز ۵ مورد بوده است.

امیرزاده سپس درباره پرداخت بدهی‌های معاونت فرهنگی که از دوره‌های قبل وزارت ارشاد باقی مانده بود، گفت: هفت میلیارد تومان بدهی به ناشران خارجی که از نمایشگاه بیست و چهارم بر گردن معاونت فرهنگی باقی مانده بود، تعیین تکلیف شده است. مابقی تعهدها و قراردادها که بدهی ۶۴ میلیاردی را رقم می‌زد پیگیری و سرانجام آنها را مشخص کردیم. علاوه بر اینها نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان که یک میلیارد آن بودجه معاونت و ۹ میلیارد نیز پس‌انداز از طریق مدیریت منابع و صرفه‌جویی بوده؛ جمع‌آوری شده است.

وی در پایان در توضیح طرح اردوهای دانش‌آموزی و همچنین طرح تجهیز کتابخانه‌های مدارس شهرستان‌های تهران گفت: در طرح حمایت از دانش‌آموزان در قالب بن کارت مبالغی به دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران پرداخت شده و همچنین با مشارکت معاونت پژوهشی وزارت آموزش و پرورش و کارگزاری منادی تربیت تجهیز هزار مدرسه از نظر منابع کتاب در حال انجام است همچنین این ظرفیت وجود دارد که بتوان تعداد این مدارس را به دو هزار مدرسه رساند یکی از مفاد تفاهم‌نامه در بحث دانش‌آموزانی که بن کارت دریافت کردند؛ تسهیل در رفت و آمد آنها به شهرآفتاب و راه‌اندازی تورهای کتابگردی به مقصد شهر آفتاب بوده است تا ضمن آشنا شدن با محیط نمایشگاه کتاب به خرید کتاب نیز مبادرت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز