خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه بیان کرد:

نوسازی کامیون‌های فرسوده با تسهیلات ۹ درصدی

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۰۹۸

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در حاشیه تحویل سیصد و پنجاهمین دستگاه خودروی سنگین به متقاضیان طرح تعویض ناوگان فرسوده، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر رفع موانع تولید گفت: در حال حاضر در کشور 65 هزار دستگاه کامیون با سن بیش از 35 سال در جاده‌های کشور تردد دارد که باید با خودروهای جدید جایگزین شوند.

داوود کشاورزیان ادامه داد: طی یک ماه گذشته سازمان راهداری به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت با همکاری شرکت ماموت این طرح آغاز کردند.

وی گفت:‌ در مصوبه شورای اقتصاد تعیین شد که 65 هزار دستگاه خودرو طی پنج سال نوسازی شود و در این راستا امیدواریم که در سال 96 بتوانیم یک‌پنجم از این رقم را که حدود 13 هزار دستگاه می‌شود را اجرایی کنیم.

رئیس سازمان راهداری ادامه داد: 20 تا 25 درصد بهای این خودروها به صورت نقد و باقی به صورت تسهیلات از سوی بانک پرداخت می‌شود. نرخ این تسهیلات 18 درصد خواهد بود که 9 درصد آن را دولت پوشش داده و 9 درصد دیگر را مصرف کننده نهایی پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات 376 میلیون تومان است و در صورتی که فردی مایل به خرید نقدی باشد طی مدت پنج سال چهل درصد بهای خود را به تدریج دریافت می‌کند.

در ادامه این مراسم مهرزاد فردوس، مدیرعامل گروه صنعتی ماموت نیز با اشاره به اهداف این شرکت گفت: هدف ما و اسکانیا  نوسازی ناوگان حمل و نقل و کمک به قصد کاهش آلودگی هوا است. خودروهایی که در این طرح تحویل داده می‌شوند به گونه‌ای طراحی شده که خروجی هوا از ورودی هوا پاک‌تر است. ما در این خودروها از موتور یورو6  استفاده کرده‌ایم و با توجه به اینکه گازوئیل‌هایی که در کشور مصرف می شود یورو 4 است تغییراتی بر روی موتورها اعمال شده که قابلیت استفاده از این گازوئیل را نیز داشته باشد.

فردوس با اشاره به اینکه هزینه ایجاد این تکنولوژی که صرفاً از سوی اسکانیا برای ایران انجام شده است 15 میلیون یورو بوده، تصریح کرد: از سال آینده این خودروها در داخل کشور ساخته خواهد شد.

مدیرعامل ماموت در پایان گفت: قرارداد ما برای نوسازی 5 هزار دستگاه ناوگان سنگین به مدت دو سال است و در صورتی که شرایط مالی فراهم باشد می‌توانیم آن را به یک سال برسانیم. به عبارت دیگر ظرفیت تولید ما تا 10 هزار دستگاه در سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز