خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از 611 مجتمع خدماتی-رفاهی جاده ای تا پایان خردادماه/پلمپ مجتمع‌های متخلف

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه شمار مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در حال بهره‌برداری تا پایان خردادماه به 611 واحد رسیده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی به طور هدفمند از مالکان مجتمع‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک طالبی درباره آخرین وضعیت مجتمع‌های خدماتی-رفاهی قبل از شروع سفرهای تابستان، افزود: تا پایان خردادماه تعداد مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در حال بهره‌برداری در حاشیه راه‌های کشور به 611 واحد رسید که نزدیک به 50 مجتمع از کل آمار ذکر شده در سه سال اخیر ساخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه 350 مجتمع نیز در حال ساخت است، اضافه کرد: برای پوشش راه های اصلی کشور به ازای هر 50 کیلومتر به 700 مجتمع دیگر نیاز داریم.

طالبی افزود: این اقدامات حاکی از عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای این موضوع است و در این مسیر به طور هدفمند از مالکان حمایت می‌کند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به حمایت‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: کمک‌های بلاعوض بیشتر در مناطقی که کمتر مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است، متمرکز شده و برعکس در سایر محورها فعالیت‌های مجتمع‌های در حال بهره برداری را توجیه‌پذیر می‌کنیم.

وی به تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در این موضوع اشاره کرد و افزود: از اواخر خردادماه این کارگروه در تمام استان‌ها تشکیل شد و زمان کوتاهی نیز برای ترمیم موارد ایرادات در نظر گرفته شد.

این مسئول سازمان راهداری ادامه داد: در صورت وجود مشکل در این مجتمع ها، هریک از دستگاه‌های ذیربط از ظرفیت های قانونی خود استفاده می کنند و حتی احتمال پلمپ مجتمع خدماتی-رفاهی متخلف نیز وجود دارد.

طالبی همچنین سرمایه گذاران متقاضی سیستم «فرنچایز»(شعبه‌ای) در حوزه مجتمع های خدماتی-رفاهی را یادآور شد و گفت: تا کنون آستان قدس رضوی با 22 مجتمع به نام امام رضا(ع) در این زمینه فعالیت خود را شروع کرده است و شرکت دیگری به نام کریمه(رستو) در حال بهره‌برداری از هشت مجتمع است.

وی اضافه کرد: البته دو شرکت؛ یکی برای سرمایه گذاری در ساخت 110 مجتمع و دیگری برای ساخت 50 مجتمع اعلام آمادگی کرده‌اند که در دست بررسی است.

وی گفت: سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به گونه‌ای است که الان با سرمایه های کم و تقاضا برای ساخت مجتمع های خدماتی-رفاهی با مساحت حداقل 2500 متر در حاشیه راه‌های فرعی و اصلی نیز می‌توان اقدام کرد.

 

کد خبر : ۳۸۷۹۲۰