خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها:

ارایه رایگان 4200 میلیارد ریال خدمات فرودگاهی به نهادهای نظامی

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۹۶۱

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور اعلام کرد پارسال این شرکت در فرودگاه ها سه هزار و 600 میلیارد ریال خدمت رایگان به نهادهای نظامی ارایه کرد که امسال این میزان چهار هزار و 200 میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش ایلنا ،  رحمت‌الله مه‌آبادی با بیان اینکه  امیدواریم دولت این هزینه ها را به شرکت فرودگاه ها پرداحت کند تا صرف بهسازی و توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی و سامانه‌های حساس کنترل ترافیک هوایی و ارایه خدمات مطلوب به مردم شود، گفت: در عین حال که هوانوردی نظامی و غیرنظامی، مرزها، استانداردها، مأموریت‌ها و عملیات‌های متفاوتی دارند اما ارتباط و همکاری تنگاتنگی میان آنها وجود دارد.

وی ادامه داد:کنترل ترافیک هوایی به‌طور مطلق و انحصاری در اختیار این شرکت است و پرداخت هزینه‌‌‌ امنیت عمومی بر عهده شرکت فرودگاه‌‌ها نیست و ما عوارض نمی‌گیریم که بخشی از آن را به پدافند هوایی ببخشیم.

مه آبادی با تفکیک خدمات امنیتی اختصاصی با خدمات امنیت عمومی، گفت: خدمات امنیتی اختصاصی در حمل‌ونقل هوایی در سطحی گسترده و توسط عناصر مختلف نظامی، انتظامی، امنیتی و حتی سازمان‌های غیرنظامی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئول تأمین هزینه تأمین امنیت عمومی نیستیم، تصریح کرد: ما قادر به پرداخت هزینه‌های امنیت عمومی و دفاعی نیستیم، بلکه طبق مستندات پیمان شیکاگو که کشور ما آن را پذیرفته است، مجاز به پذیرش هیچ سهمی از هزینه‌های امنیت عمومی و دفاعی از منابع خود نیز نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه چنین هزینه‌هایی را هرگز نخواهیم پرداخت، افزود: در دنیا نیز هزینه‌های امنیتی فرودگاه‌ها و پروازها از ذینفعان دریافت می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به مصوبه های مجلس و کمیسیون‌های مختلف آن از جمله امنیت ملی، عمران، بودجه و محاسبات و کمیسیون اقتصادی اشاره کرد و گفت: بارها در این کمیسیون‌ها به پیشنهادها و تقاضاهای برداشت از منابع ما به نفع پدافند هوایی و سایر هزینه‌های دفاعی نه گفته‌اند و قوه مقننه تاکید کرده که طرح این درخواست‌ها به صلاح کشور نیست.

مه آبادی افزود: با توجه به اینکه عالی‌ترین مراجع امنیتی کشور در این مورد نظر خود را بصورت شفاف اعلام کرده اند، لذا از‌ دوستان پدافند هوایی نیز بارها تقاضا کرده‌ایم که به این مبانی، قوانین و تصمیم‌ها که بارها و بارها در جلسه‌های مختلف به آنها اعلام شده است پایبند باشند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها ادامه داد: شخصا سعی کرده ام در فضای عمومی به پرسش های رسانه ها و افکار عمومی در این مورد پاسخ ندهم و اکنون نیز در همین چارچوب بصورت کلی اظهار نظر کرده و فقط اعلام می‌کنم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه‌های امنیت عمومی و دفاعی را نمی تواند و نباید بپردازد زیرا چنین اقدامی را مغایر با اصول حرفه‌ای و مقررات ناظر بر ایمنی پروازها و جان مسافران می‌دانم.

وی افزود: بسیاری از ‌فرودگاه‌ها و کل فضای کشور بطور مشترک توسط دو بخش نظامی و غیرنظامی بهره‌برداری می شود؛ در واقع بخش نظامی یکی از بهره‌برداران اصلی ‌زیرساخت‌های فرودگاهی و ناوبری هوایی است، اما تاکنون بار سنگین تأمین هزینه‌های آن را یک طرفه پذیرفته‌ایم.

مه آبادی خاطرنشان ساخت: هرگونه تضعیف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در واقع تضعیف بخش نظامی نیز هست زیرا هر دو، در حال خدمت به مردم و ارزش آفرینی متفاوت برای کشور هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز