خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر غرب:

کارگران کارخانه نوظهور نگران وضعیت خود هستند

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۹۵۶

دبیر خانه کارگر غرب تهران می‌گوید کارگران باقیمانده کارخانه نوظهور نگرانند که در صورت ادامه روند تعدیل‌‌ها همه آنها شغل خود را از دست بدهند.

«اکبر قربانی»، دبیر  خانه کارگر غرب در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: عملکرد مدیریت شرکت صنایع کاغذسازی نوظهور (تولید کننده دستمال کاغذی‌های نرمه) در مقام کارفرمای اصلی موجب شده‌است تا کارگران این شرکت در اعترض به عدم دریافت مطالبات خود و پرداخت نشدن حق بیمه مقابل شرکت تجمع می‌کنند.

قربانی افزود: این کارخانه در گذشته ناچندان دور 500 کارگر داشت که سال گذشته  با تعدیل‌های صورت گرفته تعداد آنها به 260 کارگر رسید اما روند تعدیل امسال هم ادامه یافت چنانچه هم اکنون تعداد کارگران این واحد تولیدی  به حدود 100 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در صورت ادامه این وضع احتمال اینکه تا سال آینده باقیمانده کارگران نیز تعدیل شوند زیاد است.  

شرکت صنایع کاغذسازی نوظهور که زمانی یکی از معروفترین برندهای تولید کننده دستمال‌های کاغذی بود در حال حاضر تنها 12 کارگر رسمی دارد و الباقی دارای قراردادهای یک ماهه هستند.

کارگران این کارخانه از نبود امنیت شغلی، تاخیر در پرداخت مزد و مزایای مزدی و پرداخت نشده حق بیمه اجباری خود گلایه مند هستند . این در حالی است که تاکنون پاسخی از سوی اداره کل کار استان تهران دریافت نکرده‌اند.

قربانی در ادامه تصریح کرد: بیشتر کارگران تعدیل شده بیش از 15 سال سابقه کار دارند با این وجود مدیریت کارخانه بدون توجه به تجربه کارگران و وفاداری آنها به نام کارخانه دست به تعدیل گسترده کارگران زده است.

قربانی با اشاره به کوتاهی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل کار استان تهران در این خصوص، گفت: کارگران این کارخانه  از اداره کار برای احقاق حقوق شان استمداد جستند اما اما مدیر کل جدید این اداره تاکنون به این مسئله توجه چندانی نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز