خبرگزاری کار ایران

سرگردانی 4 کارگر بیکارشده اهوازی در اداره کار/ مطالبات هم پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۰۶۸

کارگران شرکت پالیز پژوهش پارس در اهواز ماههاست در اداره کار سرگردانند و هنوز موفق نشده اند مطالبات خود را وصول کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت پالیز پژوهش پارس یک شرکت کوچک اهوازی در زمینه تولید تجهیزات حفاری است. این شرکت که همچنان فعال است، آخر خردادماه حدود ده نفر از کارگران خود را  تعدیل می‌کند. از این کارگران که همگی درست در روز خاتمه قرارداد سه ماهه‌شان اخراج شده‌اند، چهار نفر به اداره کار غرب اهواز شکایت می‌کنند که پس از گذشت چند ماه، همچنان به جایی نرسیده‌اند و سرگردانند.

این کارگران که سه ماه دستمزد پرداخت نشده‌ طلب‌دارند و با وجود گذشت ماه‌ها از زمان اخراج، هنوز نتوانسته‌اند این مطالبات خود را وصول کنند می‌گویند: چهارسال در این شرکت سابقه کار داریم اما نه تنها به یکباره بیکار شدیم که حتی مطالباتمان هم پرداخت نشد.

از قرار معلوم، این کارگران چند روز پس از اخراج شکایت می‌کنند، پاسخگویی به این شکایت چند ماه طول می‌کشد و در ‌‌نهایت اداره کار حکم صادر می‌کند: کارفرما موظف است مطالبات را بپردازد.

یکی از این کارگران می‌گوید: وقتی حکم در دست، به کارفرما مراجعه کردیم، کارفرما گفت فعلا ندارم چند روزی صبر کنید. اما بعد فهمیدیم که بازی خورده‌ایم. در همین فاصله که ما صبر کردیم، کارفرما به اداره کار رفت و به حکم اعتراض کرد. حالا یک ماه و نیم دیگر باید برای تشکیل جلسات حل اختلاف منتظر بمانیم.

این کارگر ادامه می‌دهد: مگر خواسته ما چیست؟ حتی قصد بازگشت به کار نداریم. ما فقط سه ماه طلبمان را می‌خواهیم. مگر نگفته‌اند که مزد کارگر را باید پیش از آنکه عرق پیشانیش خشک شود پرداخت، پس چرا ما ماههاست سرگردانیم.

یکی دیگر از این اخراجی‌ها می‌گوید: من کارگر با این سیستم عریض و طویلی که هیچ گوشه‌اش با من همراه نیست، چه کنم. وقتی بعد از ۴ سال اخراج می‌شوم، تازه باید کفش آهنی بپوشم و در اداره کار از این اتاق به آن اتاق سرگردان باشم.

کارگران بسیاری از کندی کار و معطلی در راهروهای ادارات کار ناراضی هستند. بدیهی است وقتی اداره کار که قرار است حامی کارگر باشد، نتوانسته مطالبات ۴ کارگر را پس از ۴ ماه وصول کند، این نارضایتی‌ها چندان پربیراه هم نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز