خبرگزاری کار ایران

سیاری در مراسم استقبال از ناو نیروی دریایی:

آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را داریم/ دشمن را به خوبی می‌شناسیم

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۷۴۰

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام تحرکات یگان‌های بیگانه در دریا کنترل می شود، گفت: آمادگی داریم هر نقطه‌ای و در برابر هرگونه تهدیدی در عرصه دریاهای منطقه مقابله کنیم.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری دوشنبه در مراسم استقبال از ناو گروه چهلم و یکم و اعزام ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ماموریت آب های آزاد و بین‌المللی دوردست افزود: دشمن را به خوبی می‌شناسیم و تمام تحرک هایش را رصد و کنترل می‌کنیم و نیروی دریایی به صورت مستمر تا مدار 10 درجه حضور دارد و تمام تحرک های کشورهای فرامنطقه را رصد کرده و دارای تسلط اطلاعاتی و عملیاتی است.

بنا به اظهار امیردریا دار سیاری ، از زمان آغاز اعزام ناوگره‌های نداجا تاکنون 41 ناوگروه به ماموریت آب‌های آزاد و بین المللی اعزام شده اند که موفقیت مامویت های محوله را پشت سر گذرانده اند.

امیر دریادار سیاری اشاره کرد: حضور در آب های آزاد جهان که بسیاری از کشورهای جهان در آن حضور دارند بسیار حائز اهمیت است و جمهوری اسلامی ایران نیز جایگاه مناسب و رفیعی در این عرصه دارد.

وی، ارسال پیام صلح و دوستی به کشور های منطقه ، مبارزه با ایران هراسی ، نشان دادن جایگاه جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها، حضور مستمر در آب های دور دست ، تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، به اهتزاز درآوردن پرچم کشور در آب های آزاد و بین کشورهایی که در منطقه حضور دارند ، تسلط اطلاعاتی و رصد کلیه تحرک های کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در شمال اقیانوس هند به ویژه خلیج عدن و باب المندب که دزدی دریایی در آنجا مطرح است نیز از جمله اهداف این مامویت ها به آب های دوردست عنوان کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: ناوگره چهل و یکم به دلیل وضعیت نامساعدی جوی و وزش بادهای مونسون و تلاطم دریا شرایط ویژه ای را در مدت ماموریت خود پشت سرگذاشته است.

سیاری یادآور شد: این ناوگرو با افزون بر 150 مورد شناسایی مثبت همه تحرک‌های همه کشورهای منطقه را رصد کرده و 350 مورد شناسایی دیگری داشته است.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: ناوگرو چهل یکم به خوبی خطوط مواصلاتی را کنترل و امنیت را برقرار کرده و چهار یا پنج مورد نیز درگیری موفقیت آمیز با دزدان دریایی داشته است و توانسته همه کشتی ها را با موفقیت عبور دهد.

وی افزود: امید می رود ناوگروه چهل دوم که امروز دوشنبه اعزام ماموریت می شود بتواند همه وظایف محوله به ویژه تسلط اطلاعاتی در منطقه ، رصد کردن تمام تحرک ها و تامین امنیت خطوط مواصلاتی را به خوبی انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز