خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری:

تحریم ها تاثیری در توان نیروی دریایی ایران ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم ها تاثیری در توان اجرای برنامه های نیروی دریایی ندارد.

به گزارش ایلنا، امیردریادار حبیب الله سیاری اظهار داشت: بدون توجه به تحریم‌ها، برنامه‌های نیروی دریایی براساس نیازمندی برای دفاع از مرزهای آبی کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: نداجا برای انجام رزمایش و جهت بالا بردن قدرت دفاعی خود توجهی به حرف و سخن کسی ندارد و در راستای اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا اقدام می‌کند.

فرمانده نداجا با اشاره به اینکه نیروی دریایی ثابت کرده تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد، اضافه کرد: با وجود تحریم‌ها بزرگترین پیشرفت‌ها بدست آمد و اگر همه امکانات کشورهای مخالف نظام جمهوری اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت کار و برنامه‌های این نیرو جمع شود؛ راه به جایی نخواهد برد.

امیردریا دار سیاری خاطرنشان کرد: با اقتدار مسیر ساخت‌وساز و تعمیرات تجهیزات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌یابد و ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و دماوند و سهند از نمونه کارهایی است که در زیر تحریم انجام شده است.

وی به بازگشت ناوگروه سی و هشتم نداجا از ماموریت آب‌های آزاد و بین‌المللی اشاره و اظهارکرد: از ویژگی‌های خاص این ناوگروه عبور از خط استوا، حضور در نیم‌کره جنوبی، بازدید از بندر دارالسلام کشور تانزانیا به منظور ارسال پیام صلح و دوستی نظام جمهوری اسلامی به سایر کشورها بوده است.

فرمانده نداجا ابراز داشت: از ویژگی‌های دیگر این ناوگروه حضور در خلیج عدن، تنگه باب‌المندب، دریای سرخ و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی است که موجب شده کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کشور با اقتدار از منطقه عبور کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد: دانشجویان در این ناوگروه حدود 80 روز در آب‌های اقیانوسی و آزاد دریانوردی می‌کنند که این موجب ورزیدگی بیشتر آنها می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآورشد: ناوگروه سی و نهم شامل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند بود با حرکت به سمت خلیج بنگال در مراسم سالگرد استقلال کشور هندوستان شرکت کرد و قبل از ناوگروه سی و هشتم بازگشت.

امیر سیاری برنامه‌های سال 95 این نیرو را شامل افزایش اقتدار دریایی به عنوان مظهر اقتدار مردم در دریاها و توسعه سواحل مکران عنوان کرد.

 

کد خبر : ۳۵۸۱۴۴