خبرگزاری کار ایران

جاودانی خبر داد؛

برپایی نمایشگاه کتاب در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قائم شهردر سال آینده

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۲۸۶

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران گفت: انتظار برگزاری نمایشگاههای بین المللی در سایت نمایشگاهی در قائم شهر انتظاری عقلانی است و برپا شدن آن در شهرهای دیگر جای بررسی بیشتری دارد.

به گزارش ایلنا از قائم شهر، احد جاودانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه در آستانه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مازندران قرار داریم اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور 24 کشور اروپایی و عرب، 510 ناشر و 310 غرفه در بخش آثار مکتوب برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: انتظار برگزاری نمایشگاههای بین المللی در سایت نمایشگاهی در قائم شهر انتظاری عقلانی است و برپا شدن آن در شهرهای دیگر جای بررسی بیشتری دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: نمایشگاه کتاب فرصت و بهانه ای است تا همه مردم با فضای نمایشگاهی آشنا شوند چرا که کتاب، سوژه ای است که همه را درگیر خود می کند.

جاودانی با بیان اینکه در چشم انداز توسعه ایران را کشوری برتر خواهیم دید اظهار داشت: رسیدن به این مزیت و برتری می طلبد تا با کتاب ارتباط بهتر و نزدیکتری برقرار نماییم زیرا کتاب ابزار انتقال اندیشه است.

وی بیان داشت: با وجود توصیه های زیاد و تعابیر رهبری مبنی بر مطالعه کتاب  وضعیت مطالعه و میل به کتاب در کشور ما وضعیت خوبی ندارد و سرانه مطالعه در ایران، 12 تا 14 دقیقه است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: تنها 12 درصد  مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس کتاب می خوانند.

جاودانی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته 20 درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اند تصریح کرد: این مقدار جمعیت، 70 درصد کتاب چاپ می کنند و کشورهای توسعه نیافته 80 درصد جمعیت جهان را تشکیل داده اند اما تنها 20 درصد چاپ کتاب دارند.

وی از برگزاری نمایشگاههای کتاب بعنوان یکی از راههای ایجاد علاقه و میل مردم به سمت کتاب نام برد و گفت: قیمت کمتر و تنوع از مزیت های اصلی نمایشگاههای کتاب می باشد.

جاودانی افزود: امسال به دلیل تأمین نبودن بودجه نمی توانیم نمایشگاه کتاب را در سایت بین المللی نمایشگاه قائم شهر برگزار نماییم اما این قول را می دهیم در سال آینده حتما از این فضا برای برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز