خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

فروش بن کتاب در نمایشگاه شیراز از مرز ششصد ملیون گذشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۹۱

فروش ششصد ملیون تومان بن کتاب، نشان از استقبال چشمگیر مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب فارس دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: فروش ششصد ملیون تومان بن کتاب، نشان از استقبال چشمگیر مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب فارس دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، بهزاد مریدی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب فارس اظهار داشت: این نمایشگاه از محدود نمایشگاه‌هایی است که به این صورت مورد استقبال قرار گرفته است. این نشان دهنده این است که مردم کتاب را دوست دارند و کدام دین را می‌بینید که اعجازش کتاب باشد و این نشان از این دارد که کتاب در قلب مردم جاری و ساری است.

وی گفت: امسال اکثر ناشرین فارس در این نمایشگاه حضور دارند و این جز نوادر زمان‌های بود که ناشرین فارس راضی و در یک فضای صمیمانه بوده‌اند چه بسا ما ده رو زقبل جلسه برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم رضایت همگی را کسب کنیم.

این مقام فرهنگی استان ادامه داد: ما در حوزه فارس تازه‌هایمان کم نبوده، ولی چه اتفاقی برای تازه‌های نشر کشور می‌افتد. این بر می‌گردد به سیاست گذاری بسار طولانی مدت که من متصور هستم که در دولت جدید این تازه‌های نشر را شاهدش باشیم.

مریدی با اشاره به اضافه کردن مدت زمان نمایشگاه کتاب اظهار داشت: بحثهفته کتاب در کشور به صورت سنت دیرین مرسوم شده است. ولی اگر ناشرین مدت بیشرین برای برگزاری نمایشگاه دارند، باید تقاضایشان را به نمایشگاه فرهنگی ایران بدهند. زیرا فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط مسوولیت اجرایی را دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: مدت زمان بیشتر از یک هفته برای عوامل اجرایی نمایشگاه کار بسیار سخت و دشواری استد ولی می‌توان نمایشگاه را در دو نوبت شش ماهه اول و شش ماه دوم سال برگزار کرد.

وی در خصوص اینکه استان را منطقه بندی و در هر منطقه‌ای نمایشگاه کتاب برگزار شود، گفت: با توجه به پهناور بودن استان فارس این پیشنهاد بسیار موثر و این را دنبال می‌کنیم تا ناشرین کشوری و استانی در آن شرکت کنند.

این مقام فرهنگی استان در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های فارس بیان داشت: وقتی نمایشگاهی را ترتیب می‌دهیم باید تمهیدات لازم را در خصوص رفاه ناشرین در نظر گرفته شود و این پتانسیل بر می‌گردد به نگاه فرهنگی مسوولین شهرستان چون فرهنگ و ارشاد به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام بدهند.

سیزدهمین نمایشگاه کتاب فارس از ۲۷ آبان ماه تا سه آذر ماه در محل نمایشگاه بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز