خبرگزاری کار ایران

به دلیل بدحسابی کارفرمایان؛

مشکل کارگران یاسوجی مشمول مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی پیش از موعد

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۰۷۵

دبیر خانه کارگریاسوج از بروز برخی تخلفات پیرامون عدم پرداخت سهم ۴ درصدی برخی کارفرمایان واحد‌های استانی در موضوع مشاغل سخت وزیان آور خبر داد.

«علیرضا جنتی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: بصورت مشخص کارگران شاغل در شهرداری یاسوج و شرکت نفت گچساران که شمار مجموع آنها تا چند صد نفر می رسد؛ سالهاست که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول کار هستند اما چون کارفرمایان این کارگران معادل ۴ درصد حق بیمه نیروهای شاغل در مشاغل سخت و زیان آور را به سازمان تا مین اجتماعی پرداخت نمی‌کنند در نتیجه  بازنشستگی پیش از موعد آنها با مشکل مواجه هستند.

او با بیان اینکه برخی کارفرمایان نه راضی می‌شوند معادل ۴ درصد حق بیمه نیروهای شاغل در مشاغل سخت و زیان آور را به سازمان تا مین اجتماعی پرداخت می‌کنند و حاضرند تا محیط کارگاه را از حالت سخت و زیان آور خارج می‌کنند افزود: در این میان رویه جدید سازمان تامین اجتماعی برای افزایش خود سرانه سهم ۴ درصدی کارفرمایان کارگاه‌های سخت و زیان‌آور کار را سخت‌تر کرده است.

به ادعای این فعال کارگری، بخش دیگری از مشکلات کارگران پیمانی استان مربوط به مشخص نبودن کارفرمای واقعی آنهاست زیرا پیمانکاران دائما در حال تغییر هستند و سازمان تامین اجتماعی از دریافت اضافه سهم ۴ درصدی کارفرمایان خوداری می‌کند.

به گفته جنتی تغییر کارفرمایان در این کارگاه‌ها، باعث شده هر یک از این پیمانکاران به نوبه خود از مسئولیت واریز سهم ۴ درصدی شانه خالی کنند که در این بین کارگران زیان اصلی را دیده‌اند.

دبیر خانه کارگر یاسوج در خاتمه تصریح کرد: همژنین غیر واقعی بودن احکام شغلی ثبت شده در لیست‌های بیمه سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگی بسیاری از کارگران  مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور را دچار مشکل کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز