خبرگزاری کار ایران

کارگران فولاد یاسوج ۷ماه مزد معوقه طلب دارند

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۰۱۹

نزدیک به ۲۰۰کارگر کارخانه «فولاد یاسوج» در استان کهکیلویه وبویر احمد بابت ۷ ماه دستمزد پرداخت نشده طلبکارند.

کارگران این کارخانه در تماس با ایلنا گفتند: حدود ۲۰۰ نفر هستند که با وجود آنکه سه ماه از مطالبات مزدی خود رادر سال جاری دریافت نکرده‌اند هنوز از مدیریت  سابق کارخانه نیز که تا قبل از تیر ماه سال ۹۳ در این واحد حضور داشته است طلبکارند.

به گفته این کارگران در خصوص چهار ماه مزد مربوط به دوران کارفرمای قبلی،  کارفرمای جدید فولاد یاسوج مسئولیت پرداخت مطالبات معوقه کارگران را بر عهده نمی‌گیرد و این در حالی است که طبق ماده ۱۲ قانون کار در صورت هر نوع تغییر حقوقی در وضع مالکیت کارگاه از قبیل فروش یا انتقال کارگاه  کارفرمای جدید قائم مقام تعهدات وحقوق کارفرمای سابق خواهد بود.

از قرار معلوم این کارگر ان که بیش از هفت سال سابقه کار در این کارخانه را دارد، به دلیل مشکلات معیشتی بیش از این نمی‌توانند منتظر پرداخت دستمزدشان بماند و به همین دلیل با برپایی تجمعات متعددی را در مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان کهکیلویه وبویر احمد از جمله استانداری خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده اند.

کارگران در بخش دیگری از مطالبت خود از کارفرمای سابق کارخانه گفتند: علاوه بر۷ ماه دستمزد، کارگران این کارخانه مطالباتی در خصوص عیدی، سنوات، پاداش واضافه کاری در سال‌های ۹۱، ۹۲ و ۹۳ طلب دارند که مربوط به مالک قبلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز