خبرگزاری کار ایران

به مناسبت سالروز بین المللی کودکان معصوم قربانی تعرض؛

نشست تخصصی پیشگیری و درمان کودکان قربانی تعرض برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۳۸۳

نشست تخصصی پیشگیری، درمان و بازتوانی کودکان قربانی تعرض و آزار جنسی در سالن اجتماعات سازمان دفاع از قربانیان خشونت برگزار شد.

به گزارش ایلنا این نشست تخصصی با حضور کارشناسان، متخصصان و روان درمانگران فعال در دستگاه های دولتی و غیر دولتی امروز یکشنبه، 17 خرداد جاری برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این نشست تخصصی خانم دکتر پریسا جهانلو، درمانگر کودک و سکس تراپیست ضمن آموزش های لازم در راستای پیشگیری سوء استفاده از کودکان در مقاطع سنی مختلف راه کارهای لازم را جهت آموزش والدین، معلمان و افرادی که در ارتباط با کودکان هستند توضیح داد.

جهانلو خشونت خانگی را یکی از مهم ترین عوامل قربانی شدن تعرض جنسی در کودکان عنوان کرد و گفت: احساس گناه، بی ارزشی، خود سرزنشگری، کابوسهای شبانه و انزوای در خانواده و جامعه از مهم ترین علائم روانی قربانیان تعرض و آزار جنسی است.

این درمانگر کودک با تاکید بر اولویت پیشگیری از سوء استفاده و تعرض جنسی به کودکان تاکید کرد: دستگاههای متولی تعلیم و تربیت در کشور باید با جدیت و اهتمام بیشتر در راستای آموزش های لازم در سنین پایین تلاش کنند و بنابر استاندارها و توصیه های بین المللی آموزش کودکان به منظور پیشگیری از آزار جنسی باید از سنین 3 تا 5 سالگی آغاز شود.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع تعرض و آزار جنسی کودکان پیشگیری با آموزش از درمان بسیار مهم تر است رویکردهای درمانی مختلف را جهت درمان این گروه از کودکان عنوان کرد و افزود: مداخله در بحران، برطرف کردن علائمی چون ترس و خشم، اعتماد بخشی، اجازه تخلیه عواطف منفی و آزارنده،اطمینان بخشی به کودک نسبت به حمایت های بعدی در آینده و استفاده از تکنیک های درمانی مبتنی بر تخلیه هیجانی و عاطفی از مهم ترین اقداماتی است که باید توسط درمانگران اجرا شود.

بنابر این گزارش در پایان این نشست تخصصی کارشناسان حاضر ضمن بیان تجربه های درمانی خود در خصوص قربانیان تعرض و آزار جنسی نسبت به تبادل تجربه های عنوان شده و چگونگی درمان قربانیان تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است؛ این نشست تخصصی توسط سازمان دفاع از قربانیان خشونت و به مناسبت روز بین المللی کودکان بی گناه قربانی تعرض برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز