خبرگزاری کار ایران

مومنی:

پروژه ملی طرح جامع خلیج فارس، پل اقتصادی کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۵۲۸

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از مراحل ساخت پایه های پل طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، از این پروژه به عنوان پل ارتباطی اقتصاد کشور در این منطقه نام برد.

به گزارش ایلنا از  قشم، حمید رضا مومنی در این بازدید بر اهمیت اجرای سریع این پروژه ملی به عنوان یکی از مهمترین راه های ارتباطی در حوزه اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده مناطق آزاد کشور به ویژه قشم در سند چشم انداز ایران 1404، اعلام کرد: برای موفقیت ایران در این سند مهم راهبردی، راه های ارتباطی از مهمترین زیرساخت های اقتصادی محسوب می شود و ارتباط جزیره قشم به سرزمین اصلی با هدف ترانزیت کالا بسیار حائز اهمیت است.

 

وی یادآور شد: فعالیت متخصصان کشورمان بر روی این پروژه عظیم ملی، نشان از لیاقت، شایستگی و توانمندی فرزندان این مرز و بوم و مهر تائید دوباره ای بر حقیقت "ما می توانیم" است که رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری بر آن تاکید دارند.

 

بنا به این گزارش، پل خلیج فارس به طول حدود دو هزار و 400 متر با نصب شش پایه اصلی و چهار پایه انکر در آب های نلیگون خلیج فارس، جزیره قشم را از بندرتاریخی لافت به بندر پهل در بندرعباس  عباس متصل می کند.

 

در حال حاضر سه پایه اصلی از مجموع شش پایه توسط متخصصان کشورمان به مرحله آب بندی و سقف گذاری رسیده که پس از طی این مراحل می توان با انتقال آب به حوضچه ساخت این کیسون ها، پایه های آماده شده را به محل نصب انتقال داد.

 

مومنی در بازدید از دره تندیس ها در روستای طبل جزیره قشم نیز بر آماده سازی فضای برگزاری مسابقات آفرود و موتور سواری کراس در این سایت که از جاذبه های کم نظیر این منطقه می باشد، تاکید کرد.

 

وی همچنین در بازدید از سایت بام جزیره و کمپینگ و بوستان کندآلو در روستای دیرستان نیز از معاون عمرانی و زیربنایی و همچنین مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم که در این بازدید ها حضور داشتند، خواست تا قبل از پایان سال تمامی سایت های گردشگری جزیره قشم به ویژه روستاهای هدف از شرایط مناسب جذب گردشگر برخوردار شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز