خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان:

2 هزار و 500 کارگر کردستانی صاحب خانه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۳۷۱

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان از خانه دار شدن 2 هزار و 500 نفر کارگر در کردستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، رشیدی در مراسم روز کارگر که امروز عصر در سنندج با حضور صدها کارگر برگزار شد، گفت: 42 تعاونی مسکن با عضویت 4 هزار و 188 کارگر در کردستان تشکیل شده که طی آن 2 هزار و 500 واحد مسکونی یا زمین آماده ساخت بوده که به کارگران واگذار شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران، اهداف مختلفی را دنبال می‌کند، افزود: سال گذشته 8 هزار و 776 مورد بازرسی از کارگاه‌های استان صورت گرفت، ضمن آنکه 16 هیئت نیز به دادخواهی کارگران با مبنا قرار دادن اصل سازش پرداختند.

رشیدی  تبدیل کار به سمبل توسعه و پیشرفت را هدف اساسی این اداره بیان کرد و گفت: معرفی الگوهای برتر خلاقیت در جامعه کار و تولید، ترویج و تبلیغ فرهنگ کار و تقدیر از زحمات کارگران استان بخشی از این اهداف است.

وی با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور مبنی بر تأمین مسکن کارگران و ساماندهی کارگران ساختمانی، خواستار پیگیری آنها از سوی مسئولان استان در سال جاری شد و گفت: خواست ما خانه دار شدن این قشر زحمتکش است.

کارگران باید امنیت شغلی داشته باشند

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار کردستان گفت: یکی از این موارد اصلاح تبصره دوم ماده قانون کار در مورد امنیت شغلی کارگران بوده که در کردستان قراردادهای موقت بسته برای کارگران بسته می‌شود.

سیدشاکر ابراهیمی عصر امروز در مراسم امتنان و تجلیل از کارگران نمونه استان کردستان اظهار کرد: حداقل دستمزد 700 هزار تومانی با وجود خط فقر 2.5 میلیون تومانی شایسته ارزش‌های کاری کارگران با توجه به تورم و رکود موجود در کشور نیست.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ماده 37 قانون کار نیز که طبق آن حقوق کارگر باید با وجه رایج پرداخت شود، لازم است اصلاح شود، اضافه کرد: درخواست ما واریز حقوق به حساب کارگر بوده تا از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.

وی احیای شورای عالی سازمان تأمین اجتماعی و لغو بخشنامه‌هایی که قانون را در سازمان تأمین اجتماعی نقض می‌کند از دیگر درخواست‌های جامعه کارگری برشمرد و افزود: مسئولان اداره کار استان باید آن را به وزارت کار منکعس کنند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان با بیان اینکه بخشنامه‌‌ای در ارتباط با پرداخت چهار درصد حقوق کارگر در خصوص زیان آور بودن وجود دارد که باید پس از بازنشستگی کسر شود، گفت: در حال حاضر این مبلغ از همان ابتدا از کارگر کسر می‌شود در حالی که کارفرما باید پاسخگوی آن باشد و به همین دلیل درخواست ابطال این بخشنامه را داریم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بدهی کارفرمایان موجب جلوگیری از پرداخت بیمه کارگران شده است، افزود: این موضوع ربطی به کارگران ندارد و باید حل و فصل شود.

وی خواستار نگاه و رویکردی متفاوت به حوزه بهداشت و درمان جامعه کارگری شد و افزود: مطالبه دیگر ما پیگیری مستمر دولت برای جذب سرمایه گذاری بیش‌تر در استان بویژه از سوی سازمان تأمین اجتماعی در بخش‌های تولید، صنعت، خدمات و درمان است.

ابراهیمی با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور در هفته کارگر امسال مبنی بر تأمین مسکن کارگران و ساماندهی کارگران ساختمانی خواستار پیگیری آنها از سوی مسئولان استان در سال جاری شد.

در این مراسم علاوه بر تجلیل از 150 کارگر نمونه، به قید قرعه به 21 نفر از شرکت کنندگان هدایای ارزنده ای از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت مخابرات استان اهداء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز