خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۴

برگزاری یک هزار برنامه ورزش همگانی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۶۹

در سال آینده یک هزار و ۱۵۸ برنامه فرهنگی ورزشی در مجموع برای ۲۰۸ هزار نفر، در راستای توسعه ورزش همگانی در استان اجرایی خواهد شد.

رییس گروه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: بیش از یک هزار برنامه ورزش همگانی برای سال ۱۳۹۴ در آذربایجان شرقی پیش بینی شده است.

ابراهیم فیروزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: در سال ۱۳۹۴ یک هزار و ۱۵۸ برنامهفرهنگی ورزشی در مجموع برای ۲۰۸ هزار نفر، در راستای توسعه ورزش همگانی در استان اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در برنامه های پیش بینی شده ایجاد ۱۸۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی، اجرای ۱۲۶ همایش ورزش صبحگاهی، برگزاری ۸۴ برنامه همایش پیاده روی خانوادگی، اجرای ۱۰۵ برنامه کوهروی پیش بینی شده است.

فیروزی افزود: اجرای ۱۰۵ همایش های همگانی ویژه بانوان، اجرای ۱۰۵ برنامه دوچرخه سواری، برگزاری ۶۳ همایش همگانی سایر(نظیر بادبادک - ماهیگیری)، اجرای ۴۲ همایش همگانی ویژه جانبازان و معلولین، اجرای ۸۴ دوره مسابقات کارکنان دولت، اجرای ۴۲ دوره برنامه همگانی ویژه نیروهای مسلح _ انتظامی _ نظامی، اجرای ۱۸۹ برنامه ورزش همگانی توسط هیئت های ورزشی استان و برگزاری ۴۲ همایش علمی ورزشی و دوره آموزشی همگانی برای ۲۰۸۱۸۰ نفر پیش بینی شده است.

رییس گروه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با بیان اینکه هدف ما ارتقاء سطح سلامتی مردم است اظهار داشت: رویکرد اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی ھزینه کمتر خانواده ھا برای حضور در مکان ھای ورزشی است تا شادی و نشاط را به مردم ھدیه دھیم.

وی با بیان این که رسالت اصلی ورزش ارتقای سطح سلامتی مردم اعم از جسمانی و روحی است، گفت: به همین منظوربرای افزایش میزان مشارکت مردم در ورزش های همگانی تلاش کردیم تا برگزاری همایشهای همگانی و خانوادگی در سطح وسیع تری در جامعه برگزار شود و تحرک و پویایی را به همراه بیاورد.

فیروزی در عین حال تصریح کرد: باید نگاه مردم به سمت توسعه ورزش های همگانی تغییر کند که این امر تنها از طریق دانش افزایی و رسانه ها امکان پذیر خواهد بود.

وی با تاکید بر این نکته رسالت اصلی ورزش در بحثھمگانی و سلامت جامعه است، خاطر نشان کرد: ھدف اصلی در بحثورزش این است که بتوانیم به سلامت جسمی و روانی برسیم که این در نھایت به نشاط در جامعه منتھی شود.

فیروزی با اشاره به این نکته که ھدف کمی ما افزایش فعالیت ھای عمومی ورزش است و ھرچه قدر بتوانیم به آمار ورزشکاران اضافه کنیم به ھدف خود نزدیکتر شده ایم، خاطر نشان کرد: در برنامه ۱۴۰۴ باید ۴۰ درصد از جامعه به ورزش ھمگانی بپردازند؛ در حال حاضر بین ۱۸ تا ۲۵ درصد مردم کشور فعالیت ھای ذورزشی ھمگانی انجام می دھند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز