خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آستانه‌ اشرفیه و بندر کیاشهر؛

تجهیز مزارع شالیکاری و افزایش تولید برنج

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۲۵۰

دولت آب‌بها را ۴۰ درصد و کود شیمیایی را ۱۰۰ درصد افزایش داده است و شایسته نیست برنج ۳۰ درصد کاهش داشته باشد.

محمدحسین قربانی، صبح امروز، در جمع خبرنگاران در شهرستان آستانه اشرفیه گفت: کشاورزی، محور توسعه گیلان است.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه ۳۱ نماینده شمال کشور، جلسات متعددی را با وزیر جهاد کشاورزی برگزار کردند، افزود: اصلی‌ترین محور مباحثما توسعه و تجهیز کشاورزی بود که شاخص‌ترین آن برنج و چای است.

قربانی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی قیمت برنج کشاورزان خاطر نشان کرد: تصور می‌کنم نوعی خیانت به مردم روستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آیا هزینه تولید محصولی مانند برنج کاهش داشته است، ادامه داد: در سال ۹۲ برنج بین ۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۷ هزار تومان فروخته شد و این امر دلیلی برای فروختن زمین کشاورزی توسط روستاییان بوده است.

قربانی ادامه داد: دولت‌ آب‌بها را ۴۰ درصد و کود شیمیایی را ۱۰۰ درصد افزایش داده و عملاً ۴۰ درصد بر قیمت تمام‌شده افزوده است که شایسته نیست این محصول استراتژیک کشاورزان، ۳۰ درصد کاهش داشته باشد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که این نگرانی وجود دارد که مزارع شالیزاری ما مانند نوغان یا پرورش پیله ابریشم تعطیل شود، تصریح کرد: ما باید مزارع کشاورزی خود را تجهیز کنیم تا هزینه تولید را کاهش دهیم و اگر تدبیر اندیشیده شود تعطیلی برای مزارع شالیکاری نیز به‌وجود خواهد آمد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روزی که در گیلان بیش از یک‌هزار تن پیله ابریشم تولید می‌شد کار به جایی رسید که امروزه کمتر از ۱۰۰ تن تولید می‌شود و روستاییان ما با فروش زمین زارعی خود امرار و معاش می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز