خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دولت نگرانی مردم را کاهش داده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۲۴۱

یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید کاهش نگرانی مردم است / با افتخار اعلام می‌کنم وعده دولت درباره کاهش نرخ تورم محقق شده است / ۱۰۰هزار شغل در بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد / بیش از ۶ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

علی ربیعی گفت: رییس جمهور یک عالم متقی با تدبیر، عاقل و شجاع است که تحت رهنمود‌های مقام معظم رهبری در سه جبهه سیاست خارجی، پیشبرد امور اقتصادی و سیاست‌های رفاه اجتماعی پیوسته برای پیشیبرد اهداف کشور تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در جلسه شورای اشتغال استان یزد سخن می‌گفت یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید را کاهش نگرانی مردم دانست و گفت: هدیه این دولت به مردم کاهش نگرانی آنان بود و این مهم در پیشبرد اهداف کشور بسیار راهگشا است و من معتقدم دولت در سه جبهه یاد شده تلاش‌های موثر و راهگشایی را به انجام رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه این دولت برای پیشبرد اهداف توسعه ملی نیازمند فضایی آرام است بر لزوم همکاری همه گروه‌ها و آحاد ملت تاکید کرد و گفت: در مدت یک ساله از فعالیت‌ها، دولت تلاش‌های زیادی را به انجام رسانده است چرا که در روزهای اولیه این دولت برای تامین اعتبار پرداخت یارانه‌ها نیز با مشکل روبرو بود اما امروز همگان می‌دانند که دولت پس از یکسال کشور را به شرایط مطلوبی رسانده است.

ربیعی افزود: اگر این اقدامات دولت نبود قیمت ارز به بیش از ۳۰ هزار تومان افزایش می‌یافت و تحریم‌های بیشتری علیه کشور اعمال می‌شد اما اکنون نه تنها این شرایط از بین رفته است بلکه کشور در حال اوج گرفتن است.

وی اولین راهبرد دولت را کنترل تورم دانست و با تاکید بر اجرای درست این راهبرد گفت: اگر تورم کنترل نمی‌شد حتی پس از خروج از رکود نیز تولید مجددا ارزش خود را از دست می‌داد اما راهبرد مهار تورم به خوبی اکنون محقق شده است.

وی در پاسخ به برخی نظرات درباره سیاستهای بانکی یادآور شد: من نیز اگرچه معتقدم باید رابطه سیاست‌های پولی و مالی و سیاست‌های تولیدی مشخص شود اما اگر در شرایطی که دولت سکان کشور را به دست گرفت پول پر قدرت به جامعه تزریق می‌شد تورم به بار می‌آورد و این مغایر با راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید بود.

ربیعی ادامه داد: شاید علت برخی انتقادات این باشد که چرا پول تزریق نشده است اما باید تاکید کرد که این سیاست مستمر نخواهد بود بلکه در آن بازنگری صورت خواهد گرفت و من امروز با افتخار اعلام می‌کنم وعده دولت درباره کاهش نرخ تورم محقق شده است.

دکتر ربیعی به نرخ رشدمنفی اقتصادی کشور در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: محاسبه نرخ رشد منفی در سال‌های گذشته نشان می‌دهد ما ۳۰درصد رشد منفی را تجربه کردیم که هر یک درصد رشد با احتساب مشاغل جانبی بالغ بر ۴۰۰هزار شغل می‌شد. اما این دولت شرایط را به گونه‌ای مهیا کرد که این نرخ رشدمنفی در حال جبران است و از نرخ ۵.۸رشد منفی به ۱.۵ درصد رسیده‌ایم که این علامت بسیار خوب است و ما در سالهای آتی نرخ رشد ۲.۵درصدی تا ۵درصدی را پیش بینی می‌کنیم.

وی از اختصاص ۷هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی خبر داد و با اشاره به تدابیر دولت برای پرداخت بدهی به پیمانکاران گفت: متاسفانه به دلیل پرداخت نشدن بدهی به پیمانکاران در سال‌های گذشته بسیاری از آنان با مشکلات عدیده‌ای روبرو شدند اما این دولت با اجرای سیاست‌های اقتصادی برای رونق فعالیت‌ها بدهی را پرداخت کرد.

وی از طرح‌های دولت برای توسعه اشتغال خبر داد و با اشاره به اینکه ۹۰هزار میلیارد تومان از منابع مختلف برای ایجاد ۵۰۰هزار فرصت شغلی اختصاص یافته است، یادآور شد: ۱۰۰هزار شغل در بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد که ۵۰هزار شغل آن مربوط به جلوگیری از حذف مشاغل موجود است.

ربیعی با اشاره به مطالعات صورت گرفته برای ایجاد اشتغال در استان‌ها با بهره گیری از نظرات کار‌شناسان بین المللی گفت: ۶ استان به صورت نمونه مطالعه شده است و نتایج بسیار مطلوبی دریافت شد و بر اساس نتایج این مطالعات منابع متناسب با اهداف توزیع خواهد شد.

وی از طراحی بانک اطلاعات sme‌ها خبر داد و گفت: دولت در حال مطالعه افزایش سرمایه صندوق‌های پوشش ریسک است.

ربیعی همچنین از طراحی طرح انطباق پذیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نیازهای اشتغال خبر داد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظام آموزش سیار با توجه به طرح‌های آمایشی اشتغال اجرا خواهد کرد.

وی به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: این دولت جایگاه جمهوری اسلامی ایران را به گونه‌ای ارتقا داده است که دشمنانی که روزی شعار سرنگونی نظام را سر می‌داند امروز به پای میز مذاکره نشستند و مذاکرات ما نیز از موضع ستاندن حق است.

ربیعی به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این رژیم سال‌ها تلاش کرد تا قطعنامه‌های مختلف علیه نظام اسلامی صادر شود اما به برکت سیاست خارجی دولت تدبیر و امید و سیاست مناسب دوستان جمهوری اسلامی ایران و به برکت خون شهدای غزه موفق نشد و هم اینک در دنیا رسوا شده است.

وی ادامه داد: هیچ دولتی دیگر حاضر به حمایت از این رژیم منفور نیست و دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی و آن هم در شرایطی که منطقه توسط تفکرات داعشی تفکیری به آشوب کشیده شده است در این معادلات جایگاه نظام اسلامی را تا به این سطح ارتقا داده است.

دکتر ربیعی گفت: درحوزه سیاست‌های رفاهی نیز دولت تلاش‌های زیادی را به انجام رسانده است و امروز باید گفت شعار انتخاباتی دولت روحانی مبنی بر «بیمه بر‌ای همه ایرانیان» محقق شده و بیش از ۶ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی افزود: منابع هدفمندی یارانه‌ها با یک سیاست مدبرانه در حال پرداخت به افراد نیازمند است. در این ارتباط ۷.۵میلیون نفر از فقرا بسته حمایت غذایی خود را دریافت کردند و بر اساس طرحی دیگر به مدت ۸ماه است که توزیع شیر در مدارس صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز