مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
مستندسازی و نظارت هدفمند مبنای ارتقای کیفی عملکرد آموزشی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مستندسازی از ارکان مدیریت اثربخش در نظام تعلیم و تربیت محسوب میشود و نقش تعیینکنندهای در شفافسازی عملکرد، افزایش پاسخگویی و ارتقای سطح نظارت دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری عصر امروز در جلسه هماندیشی ارائه برنامههای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، تحقیق و پژوهش با تأکید بر ضرورت مستندسازی دقیق و گزارشدهی شفاف گفت: مستندسازی از ارکان مدیریت اثربخش در نظام تعلیم و تربیت محسوب میشود و نقش تعیینکنندهای در شفافسازی عملکرد، افزایش پاسخگویی و ارتقای سطح نظارت دارد.
وی با اشاره به لزوم تقویت نظام نظارت در سطوح مختلف سازمانی تصریح کرد: ارزیابی عملکرد، صرفاً به معنای نظارت یا کشف خطا نیست، بلکه ابزاری کارآمد برای بهبود مستمر فرایندها، ارتقای بهرهوری و دستیابی به اهداف راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: اجرای صحیح قوانین و مقررات زمانی ممکن خواهد بود که ضمن قابلیت اجرا، از سازوکارهای بازدارنده مؤثر در برابر تخلفات نیز برخوردار باشد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت دانش در پویایی سازمان، خاطرنشان کرد: مستندسازی فعالیتها، بستر تولید، انتقال و بهرهبرداری از دانش سازمانی را فراهم میسازد و نباید صرفاً بهعنوان یک الزام اداری نگریسته شود.
اصغری با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی در اعتمادسازی، مدیریت افکار عمومی و اطلاعرسانی مؤثر اظهار داشت: در شرایط پیچیده رسانهای امروز که مرز میان اطلاعات صحیح و نادرست کمرنگ شده، روابط عمومیها باید بهعنوان مرجع اطلاعرسانی دقیق، علمی و واقعی ایفای نقش کنند.
وی شفافیت، صداقت و استمرار ارتباط را از اصول بنیادین ارتباط مؤثر با ذینفعان برشمرد و افزود: موفقیت در مدیریت افکار عمومی، در گرو پاسخگویی شفاف، ترویج گفتوگوی صادقانه و بهرهگیری هدفمند از ظرفیتهای رسانهای و فناوریهای نوین ارتباطی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر توانمندسازی ساختارهای ارتباطی و ارتقای سطح حرفهای کارشناسان روابط عمومی خاطرنشان کرد: نگاه علمی به ارتباطات، آشنایی با تحولات رسانهای و تسلط بر ابزارهای نوین اطلاعرسانی از الزامات مدیریت نوین در آموزش و پرورش است.