خبرگزاری کار ایران

پیشرفت ۵۶ درصدی پروژه‌های مدرسه سازی بنیاد برکت در مناطق زلزله زده آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۴۸

بنیاد برکت برای مدرسه سازی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور تاکنون بالغ بر ۸۰۹ میلیارد ریال هزینه کرده است / متوسط پیشرفت فیزیکی طرح‌های مدرسه سازی این بنیاد تاکنون در سطح کشور به میزان ۷۸ درصد بوده است.

ایلنا: ساخت ۲۱ مدرسه بنیاد برکت در مناطق زلزله زده ورزقان، هریس و اهر در آذربایجان شرقی بطور میانگین حدود ۵۶ درصد رشد فیزیکی داشته است.

به گزارش ایلنا، این مدارس شامل ۱۲۶ کلاس درس است که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مدرسه سازی این بنیاد در سطح کشور محسوب می‌شود.

در این پروژه ۱۰ مدرسه در روستاهای اهر، ۷ مدرسه در روستاهای هریس و ۴ مدرسه در روستاهای ورزقان با بهترین استاندار‌ها ساخته می‌شود.

این در حالی است که بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال ساخت ۵ مدرسه دیگر با ۱۲ کلاس درس در دیگر مناطق محروم استان آذربایجان شرقی است.

این مدارس در روستاهای نوجه ده کوه، آلمالو، گونه باخان، جناغ بلاغ سفلی و مین باش حصارلو ساخته می‌شود و در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

پیش از این ۳مدرسه شامل ۱۷ کلاس درس نیز در روستاهای قوزلوجه، خاسبان و قزل دیزج این استان ساخته شده بود که در حال حاضر در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان پذیرای ده‌ها دانش آموز هستند.

مجموع اعتباراتی که برای ساخت این ۲۹ مدرسه در مناطق محروم و زلزله زده آذربایجان شرقی، بنیاد برکت پیش بینی کرده است به ۶۷ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال می‌رسد.

بنیاد برکت برای مدرسه سازی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور تاکنون بالغ بر ۸۰۹ میلیارد ریال هزینه کرده است.
متوسط پیشرفت فیزیکی طرح‌های مدرسه سازی این بنیاد تاکنون در سطح کشور به میزان ۷۸ درصد بوده است.

ساخت مدارس بنیاد برکت در ۳۷۸ روستا و منطقه در سطح کشور برنامه ریزی شده که تاکنون ۲۷۳ باب از این مدارس به بهره برداری رسیده است.

بنیاد برکت در سال‌های گذشته با جدیت، رهنمود رهبر معظم انقلاب را برای ساخت ۱۰۰۰ مدرسه در مناطق محروم کشور، دنبال کرده است.

بنیاد برکت علاوه بر تحویل ۲۷۳ مدرسه با ۱۱۶۷ کلاس درس در نقاط مختلف و محروم کشور، درحال ساخت ۱۳۷ مدرسه جدید در سایر روستا‌ها و مناطق محروم است تا امکان تحصیل در شرایط مناسب برای فرزندان مناطق محروم کشور فراهم شود.

مدارس جدید شامل ۵۸۷ کلاس درس است که با ایمن‌ترین و بهترین استانداردهای اماکن آموزشی ساخته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز