خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار پنجمین همایش سالیانه دانشجویی - پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۷۰۵

پنجمین همایش سالیانه دانشجویی - پژوهشی شبکه همکار شمال در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) ساری آغاز به کار کرد.

پنجمین همایش سالیانه دانشجویی - پژوهشی شبکه همکار شمال به همت معاونت تحقیقات و فناوری و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سه شنبه ۲۰ اسفند در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) ساری آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا از ساری، احسان احمد پور دبیر علمی این همایش در سخنانی گفت: این کنگره در محورهای علوم پایه و بالینی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و تغذیه، پژوهش در نظام سلامت، فیزیوتراپی و علوم توانبخشی، طب سنتی و مکمل، قرآن پژوهی در طب، تحقیقات نظام سلامت، فناوری های نوین، اخلاق در تحقیقات پزشکی، تحقیقات بین رشته ای و ابداعات و اختراعات در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: محور ویژه این دوره از همایش با توجه به شعار سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۴، بیماری های منتقله از طریق ناقلین(Vector)، انتخاب شد.

وی، با بیان اینکه ۵۴۰ مقاله از دانشگاه های علوم پزشکی کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد، اظهار داشت: از مجموع مقالات ارسال شده پس از ۳ بار داوری در نهایت ۳۸۰ مقاله به صورت پوستر و ۲۶ مقاله به صورت سخنرانی ارایه می شود.

دبیر علمی همایش، ادامه داد: ۷۰ درصد از مقالات ارسال شده از دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مابقی از سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور بوده است.

احمدپور به برگزاری کارگاه های آموزشی در حین این همایش اشاره و تصریح کرد: کارگاه های مقاله نویسی به زبان انگلیسی، آشنایی با روش مولکولی PDR، رفرنس نویسی با نرم افزار End note و جستجو منابع الکترونیکی از جمله این کارگاه های آموزشی محسوب می شود.

وی، با بیان اینکه دانشگاه های همکار شمال عبارتند از دانشگاه های علوم پزشکی مازندران، بابل، ارومیه، اردبیل، تبریز، گیلان، سمنان و گلستان، ادامه داد: پنجمین همایش سالیانه دانشجویی - پژوهشی شبکه همکار شمال از صبح امروز ۲۰ اسفند آغاز به کار نمود و تا فردا ۲۱ اسفند ادامه دارد.

گفتنی است در این مراسم، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، روسا و مدیران دانشکده های دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز