خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفت و گو با ایلنا:

هیچ نقطه ضعفی در داوران جشنواره فیلم فجر امسال وجود نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۰۸

یک ترکیب داوری وجود داشت که مثل همه داوری‌های دیگر بر مبنای تشخیص خودشان عمل کردند. / همه باید به نظر داروان احترام گذاشته و آن را تمکین کنند.

ایلنا: دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: داوران جشنواره فیلم فجر امسال، داورانی بودند که هیچ نقطعه ضعفی را کسی نمی‌تواند به آن‌ها نسبت دهد. به هر حال یک ترکیب داوری وجود داشت که مثل همه داوری‌های دیگر بر مبنای تشخیص خودشان عمل کردند.
«علیرضا رضاداد» در گفتگو با خبرگزاری ایلنا در زاهدان ضمن بیان مطلب بالا، مهم‌ترین شاخصه سی و دومین جشنواره فیلم فجر را همگرایی در جامعه سینمایی اعلام و اظهار کرد: همه باید به نظر داروان احترام گذاشته و آن را تمکین کنند.
وی همچنین درمورد ظرفیت‌های فرهنگی به ویژه سینما در مناطق کشور نیز گفت: ظرفیت فرهنگ در استان‌ها خیلی زیاد است، در واقع ظرفیت‌های سینمای استان‌ها به ویژه سیستان و بلوچستان را معمولاً از آنچه که در شبکه سراسری پخش می‌شود مطلع می‌شویم. نکته مهم این است که همه فرهنگ‌ها بتوانند از طریق سینما حضور پیدا کنند.
او در ادامه نقش استانداری‌ها در توسعه سینما و محصولات سینمای مناطق را مهم دانست و افزود: اینکه در استانی یک سینما برای اکران باشد کافی نیست، این از مسائلی است که انتظار داریم که حتماً استانداری‌ها این مشکلات را از طریق پیش بینی سهمیه‌ای در بودجه برای سینما بر طرف کنند.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر همچنین در اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر زاهدان با بیان اینکه سینما به عنوان موثر‌ترین رسانه جهان ظرفیت‌های بیشماری دارد، گفت: متاسفانه این عرصه در کشور ما دچار کم مهری‌های بسیاری بوده و از این ظرفیت‌ها استفاده نشده و نمی‌شود.
«رضا زاد» ادامه داد: به لحاظ نیروی انسانی در مستند سازی، فیلم کوتاه و فیلم حرفه‌ای بلند از ظرفیت نیروی انسانی خوبی برخورداریم که خیلی از آن‌ها در خدمت سینما نیستند و در حوزه تلویزیون و سینمای خانگی فعالیت می‌کنند. به لحاظ نیروی انسانی سالانه ظرفیت تولید ۲۰۰ فیلم وجود دارد. بزرگرتین مشکل هم در این بخش بازگشت سرمایه است.
او سرمایه گذاری در عرصه سینما را امکان پذیر خواند و افزود: می‌توان مسائل اقتصادی را حل کرد، ولی ظرفیت نمایش مهم است. در واقع تعداد سالن‌ها محدود بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر به این بخش توجه شده است. امیدواریم در این دولت بخشی از مشکل حل شده و در دولت‌های بعدی به این مسائل توجه جدی شود.
«رضاداد» در بخش دیگری از سخنانش به ایده ارائه شده در مورد اختصاص سرانه صندلی سینما به ازای ساخت و سازهای کشور اشاره و در ادامه پیشنهاد کرد تا این موضوع در دستور کار مراکز برنامه ریزی قرار گیرد. او همچنین ظرفیت اعتباری استان‌ها را توان قابل استفاده دیگری برای جبران محدودیت‌های منابع ملی عنوان کرد.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر در ادامه به مساله اطلاع رسانی نیز اشاره و تاکید کرد: یک برنامه نیم ساعته برای اطلاع رسانی ممکن است هم برای مخاطب جذابیت داشته باشد و هم نیاز‌های اطلاع رسانی پوشش سینما را در کشور جبران کند. هنرمندان علاقمند هستند تا برای تماشای فیلم‌های خود به سراسر کشور رفته و با مردم فیلم تماشا کنند، این ظرفیت در تولید کننده وجود دارد اگر ظرفیت اطلاع رسانی ایجاد شود.
وی در ادامه جذابیت برنامه‌های اطلاع رسانی سینمایی را نکته‌ای دانست که دنیا به آن رسیده است و اجرای آن در ایران را راهی برای جبران برخی مشکلات اطلاع رسانی ارزیابی کرد.
او همچنین به توافق بنیاد فارابی برای نمایش فیلم‌ها به صورت هم زمان در برخی استان‌های کشور نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد فارابی ظرفیت‌های زیادی دارد. در حوزه پخش فیلم از این بنیاد خواهش شده تا به کمک استان‌هایی که تازه به چرخه نمایش فیلم پیوسته‌اند، کمک شود، البته از اولین فرصتی که ادارات ارشاد استان‌ها اعلام آمادگی کنند، همکاری متقابل صورت خواهد گرفت.
«رضاداد» در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: وقتی صحبت از برگزاری جشنواره فیلم فجر در سراسر استان‌ها شد، خیلی نگران کننده بود، زیرا در دوره‌های گذشته مسئولیت فقط تجربه اکران در تعدادی از استان‌ها را داشته‌ایم.
وی در ادامه با بیان اینکه در ابتدا در خیلی از استان‌های شرایط اکران فیلم‌ها فراهم نبود گفت که باید دو اقدام مهم آماده سازی سالن‌ها و تجهیز آن‌ها به سامانه نمایش دیجتال انجام می‌شد.
«رضا داد» امکان نمایش همزمان فیلم‌های سینمایی در سراسر کشور را از جمله مزیت‌های سامانه دیجیتال خواند و حذف مشکلات کپی و بازگشت هزینه‌ها را نیز از مزایای دیگر این تجهیزات اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز