خبرگزاری کار ایران

در مجمع جهانی غذا و کشاورزی در آلمان مطرح شد:

وزیر جهادکشاورزی بر رقابت عادلانه در عرصه تولید و تجارت جهانی تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۵۰

با توجه به شرایط جدید جهانی از جمله تغییرات اقلیمی و نوسانات شدید قیمتی، حمایت از بخش کشاورزی از الزامات توسعه پایدار کشاورزی و روستایی است.

وزیر جهادکشاورزی در مجمع جهانی غذا و کشاورزی در آلمان بر ایجاد بستر مناسب برای پیشرفت کشاورزی در کشورهای در حال توسعه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهندس محمود حجتی در این مجمع طی سخنانی، حمایت از کشاورزان کشورهای در حال توسعه را به منظور رقابت عادلانه در عرصه تولید و تجارت جهانی ضروری خواند.

وی افزود: با توجه به شرایط جدید جهانی از جمله تغییرات اقلیمی و نوسانات شدید قیمتی، حمایت از بخش کشاورزی از الزامات توسعه پایدار کشاورزی و روستایی است.

حجتی در سفر به برلین آلمان به صورت دو جانبه با همتای آلمانی خود دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، طرفین بر ضرورت و اهمیت توسعه مناسبات میان ایران و آلمان در زمینه‌های مختلف کشاورزی تاکید کردند و مقرر شد به منظور تعیین زمینه‌های اولویت‌دار برای همکاری، کار گروه ویژه با نظارت مستقیم وزرای دو کشور تشکیل شود.

بنابراین گزارش، نخستین جلسه کار گروه مشترک دو کشور به زودی در تهران تشکیل خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی در این سفر، ضمن بازدید از برخی واحدهای تحقیقاتی و تولیدی محصولات دامی و کشاورزی از نزدیک با فرآیندهای تولید و تحقیقات در آلمان آشنا شد.

وی همچنین در این سفر از نمایشگاه کشاورزی که به مناسبت هفته سبز بین المللی که در شهر برلین برگزار شد، بازدید کرد.

حجتی همچنین با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه از نزدیک با صادرکنندگان محصولات کشاورزی و غذایی ایران آشنا شد و رهنمودهای لازم برای تسهیل و توسعه صادرات محصولات کشاورزی کشورمان به آلمان را ارایه داد.

بر پایه این گزارش، وزیر جهادکشاورزی میزبان نهارکاری صاحبان صنایع کشاورزی آلمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین بود.

در این نشست، ظرفیت‌های بخش کشاورزی ایران در بخش‌های مختلف تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی به سرمایه‌گذاران آلمانی معرف می‌شود و قرار است در مورد سرمایه‌گذاری‌های مستقلی که مشترک با تولیدکنندگان ایرانی تبادل‌نظر صورت بگیرد.

گفتنی است مجمع جهانی غذا و کشاورزی با عنوان توانمندسازی بخش کشاورزی، بسترسازی برای بالندگی بخش کشاورزی و ضامن امنیت غذایی با حضور وزیران کشاورزی ۷۴ کشور جهان در برلین برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز