خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیازمند بازنگری در تحول مبانی نظری آن بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۶۱

تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیازمند بازنگری در تحول مبانی نظری آن بود تا الگوهای غلط گذشته در آموزش و پرورش بازنگری شود و این اقدام بعد از کار طولانی و کار کار‌شناسی به سند تحول منتهی شد که این سند امروز به عنوان نقشه راه همه فعالان آموزش و پرورش کشور است.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیازمند بازنگری در تحول مبانی نظری آن بود تا الگوهای غلط گذشته در آموزش و پرورش بازنگری شود و این اقدام بعد از کار طولانی و کار کار‌شناسی به سند تحول منتهی شد که این سند امروز به عنوان نقشه راه همه فعالان آموزش و پرورش کشور است.

یه گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «حسین بابوئی» امروز در آیین افتتاح سالن ورزشی انقلاب اسلامی مدرسه دخترانه سید حاجی طباطبایی در فاز دو شهرک ناجی‌آباد کاشان با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش دارای یک نقشه راه عملیاتی است که وظایف هر یک از پرسنل به طور کامل در آن مشخص شده و بر وضعیت هر یک اشراف کامل صورت می‌گیرد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، تحول بنیادین در آموزش و پرورش را به عنوان یک اتفاق تاریخی در حوزه تعلیم و تربیت دانست و گفت: اگر امروز مدیران موفقی در آموزش و پرورش کاشان فعالیت دارند نشأت گرفته از سند تحول است.

بابوئی یادآور شد: دستیابی به حیات طیبه به عنوان مقصد و هدف غایی آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین تعیین شده که برای رسیدن به آن باید تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم تهیه شود.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی بحثارتقاء سطح سلامت جسمانی به عنوان یک راهبرد جدی منبعثاز سند تحول بنیادین قلمداد می‌شود افزود: دلیل توجه و اهتمام ویژة سند تحول به درس تربیت بدنی این است که‌آن را یکی از ابزار‌های مهم برای دستیابی دانش آموزان به حیات طیبه تلقی می‌نماید.

مدیر کل تربیت بدنی بیان داشت: این در حالی است که طی سالهای اخیر برنامه و محتوای آموزشی این درس در مقطع ابتدایی وجود داشته که برای دوره‌های بالا‌تر نیز در حال تدوین است.

به گفته وی، اگر به دنبال ایجاد تحول بنیادین در تربیت‌بدنی آموزش و پرورش هستیم باید به سه حوزه، تأمین نیروی انسانی، محتوا و فضای ورزشی توجه ویژه‌ای وجود داشته باشد.
بابوئی، تأثیر نیروی انسانی برای مدیران را یک هدف مهم دانست و افزود: کاری که آموزش و پرورش کاشان در ایجاد فضاهای ورزشی مدارس با برنامه‌ریزی خوب و بهره‌مندی از یک تیم قوی داشته است، بسیار ارزشمند است.

وی اذعان داشت: تمامی اقدامات آموزش و پرورش کاشان برای تأمین فضاهای ورزشی مدارس این شهرستان در راستای اهداف بلندی است که سند تحول بنیادین ترسیم کرده است.
بابویی با اشاره به عدم توجه به تربیت بدنی در آموزش و پرورش ابراز داشت: توجه به تربیت بدنی در آموزش و پرورش می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های درمان مؤثر بوده و به عنوان یک موضوع استراتژیک برای کشور مطرح باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز