خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

وجود سیلیس، کربنات کلسیم و فلدسپات ظرفیت‌ خوب لرستان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۵۹۶

رئیس سازمان صمت لرستان وجود سیلیس، کربنات کلسیم و فلدسپات را ظرفیت‌ خوب استان برشمرد.

بهمن جعفری در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به برگزاری نشست با حضور استاندار، معاون وزیر صمت و همچنین مدیران‌کل صنعت معدن تجارت استان‌های اصفهان، مرکزی، همدان، قم و لرستان به میزبانی استان و همچنین مدیرکل طرح و برنامه وزارت صمت، بیان کرد: با توجه به منابع آبی مطلوبی که در لرستان است، ما یک تخصیص ۸۰ میلیون مترمکعبی جهت صنعت داریم که الان حدود ۲۰ درصد آن در حال استفاده است.

این مسئول گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب استان وجود مواد معدنی نظیر سیلیس، کربنات کلسیم، تالک و فلدسپات است که استفاده بسیار بالایی در صنایع، کاشی، فولادی و فلزی دارند.

وی ادامه داد: ما تقاضا کردیم این صنایع بزرگی که در این استان‌ها استقرار دارند جهت تأمین مواد اولیه زنجیره‌های ارزش و تولیدی در حوزه صنایع معدی شکل بگیرند تا مواد معدنی به صورت خام از لرستان به استان‌های مرکزی، همدان، اصفهان و قم انتقال پیدا نکند.

جعفری اضافه کرد: در کنار معادن  باید صنایع فرآوری شکل بگیرد و محصول نهایی به این استان‌ها ارسال شود که هزینه حمل و نقل پایین‌تر و ارزش افزوده بالاتری دارد و در استان ایجاد اشتغال خواهد داشت.

رئیس سازمان صمت لرستان افزود: این سلسله نشست‌ها استمرار خواهد داشت و با هماهنگی وزارت صمت و پنج استان حاضر در نشست امیدواریم که در آینده شاهد ارتقاء سرمایه‌گذاری در استان و همچنین ارتقاء ظرفیت تولید واحدهایی که زیر ظرفیت فعالیت می‌کنند باشیم.

وی گفت: ما در این نشست‌ها و گردهمایی‌ها مصوب کردیم کارگروهی تشکیل شود تا در سطح کارشناسان و معاونین این سازمان‌ها مشکلات را پیگیری کنند و نتایج را به وزارت ارسال کنیم که تصمیمات خوبی در خصوص این استان‌ها گرفته شود و شاهد رشد و رونق تولید در لرستان باشیم و زمینه تکمیل طرح‌های نیمه تمام ما فراهم شود و این واحدها به چرخه تولید بیایند و به رشد اقتصادی استان و همچنین ایران کمک کنند.

این مسئول گفت: یکی دیگر از مباحثی که در این نشست مطرح شد استفاده از برندهای معتبر صنعتی و معدنی است که در استان‌های برخوردار وجود دارند تا با هدایت صحیح در استان‌های همجوار با توجه به پتانسیل‌هایی که در لرستان است، سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز