خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

سنگاپور آمادگی دارد در بخش‌های مختلف استان اصفهان سرمایه گذاری کند

کد خبر : ۲۴۳۲۸۶

نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و سنگاپور با حضور هیات تجاری ۲۲ نفره فدراسیون تجارت سنگاپور در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به سفر چند ماه گذشته هیات تجاری اتاق اصفهان به سنگاپور گفت: اعزام هیات‌های تجاری و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری از جمله محور تفاهم نامه اتاق اصفهان و فدراسیون تجارت سنگاپور بود. اصفهان و سنگاپور ظرفیت توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری در بخش های مختلف را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، خسرو کسائیان تحریم های اقتصادی را مهم‌ترین عامل کاهش سطح روابط اقتصادی ایران و سنگاپور عنوان کرد و گفت: با برداشتن تحریم ها، می توان اظهارامیدواری کرد که رابطه تجاری دو کشور توسعه پیدا کند.

وی افزود: سنگاپور آمادگی دارد در بخش های مختلف استان اصفهان سرمایه گذاری کند.

کسائیان تصریح کرد: سنگاپور دارای جمعیت پنج میلیون نفری است که سالانه ۱۱ میلیون نفر گردشگر به خود جذب می‌کند و این نشان از توانمندی این کشور است که بیش از دو برابر جمعیت خود را در سال ارایه خدمات اقامت می دهد.

وی خواستار پرواز مستقیم ایران به سنگاپور و بالعکس شد و گفت: ایران در مبادلات با کشورهای آسیای شرقی می تواند از ظرفیت سنگاپور استفاده کند.

رییس اتاق اصفهان ارتباط نزدیک سنگاپور با کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا را مزیت تجاری این کشور برشمرد و گفت: افزایش تعاملات ایران با سنگاپور می تواند زمینه های جدیدی در تجارت با سایر کشورها را ایجاد کند.

کسائیان با اشاره به توانمندی شرکت ها سنگاپوری در تصفیه آب در شرایط مختلف گفت: در پروژه های تصفیه پساب ها و نمک زدایی از آب می توان زمینه همکاری بین این شرکتها با استان اصفهان ایجاد کند.

خانم «اولیویا لام»، Olivia Lum، نایب رییس فدراسیون تجارت سنگاپور، در این نشست گفت: این چهارمین سفر فدراسیون به ایران است و این سفرها اهمیت و جایگاه ایران را در نزد سنگاپور نشان می دهد.

وی افزود: هیات همراه ۲۲ نفری از اعضای فدراسیون در بخش های زیرساختها، نفت و گاز، حمل و نقل دریایی و هوایی، شیلات، ماشین آلات سنگین و سبک، دارویی جهت مذاکرات تجاری به اصفهان و تهران سفر کرده اند.

وی ارتباط تجاری سنگاپور با ایران را محکم تر از رابطه با کشورهای آفریقایی دانست و گفت: در طول ده سال گذشته روابط تجاری سنگاپور و ایران وارد مرحله جدیدی شده است.

لام در ادامه افزود: سنگاپور رابطه تجاری محکمی با ایران داشته است ولی به دلیل تحریم های سازمان ملل کاهش قابل ملاحظه ای در این روابط شاهد بودیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در مذاکرات هسته ای ۵ + ۱ شاهد برداشتن مانع توسعه تجارت دو کشور باشیم.

«یو فو یی شون» yo foo yee shoon، مشاور ارشد فدراسیون سنگاپور، با اشاره به تاریخ چندین هزار ساله ایران گفت: سنگاپور ۵۰ سال است که استقلال خودرا جشن می گیرد و این کشور مجموعه ای از ادیان، مذاهب و تمدن های گوناگون است.

وی تاکید کرد: مردم و دولت هر کشور با هوش و درایت خود مشکلات را حل می کنند و امیدواریم هر چه سریع تر مشکل تحریم ایران حل شود و ایران با توجه به تاریخ خود می تواند چندین گام را در یک گام بردارد.

در پایان فعالان اقتصادی استان اصفهان با هیات تجاری سنگاپور به مذاکره تجاری پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز