خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشمر مطرح کرد؛

محرومیت میدان دام کاشمر از آب لوله کشی و بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۶۶۴

فرماندار کاشمر گفت: با وجود اینکه میدان دام کاشمر هر روز بخشی از نیازهای گوشت قرمز شهروندان را تامین می‌کند اما این میدان از آب لوله‌کشی و بهداشتی محروم است.

به گزارش ایلنا از مشهد، امیر دایی‌صراف در حاشیه بازدید یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از مسئولان از میدان عرضه دام کاشمر اظهار کرد: تاکنون جلسات مختلفی برای رفع مشکلات میدان دام برگزار شده و شهرداری و شورای اسلامی شهر کاشمر اقدامات خوبی برای ایجاد تغییرات و ساماندهی کشتارگاه و میدان دام آن انجام داده‌اند.

وی عنوان کرد: امیدوارم با استمرار حمایت‌های شورای اسلامی شهر برای رفع نواقص و تامین امکانات و تجهیزات میدان دام شهرستان، در آینده‌ شاهد یک مجموعه مجهز و کامل باشیم.

دایی‌صراف با اشاره به اینکه آب مورد نیاز میدان دام از طریق انشعابی که از کشتارگاه به این میدان کشیده شده، تأمین می‌شود، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است به قید فوریت اقدامات لازم برای رفع مشکلات میدان دام کاشمر انجام شود.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، هدف از این بازدید را ساماندهی و جلوگیری از تهدیدات علیه بهداشت محیط، بهبود سلامت مردم و جلوگیری و به خطر افتادن امنیت غذایی در جامعه بیان کرد.

وی خواستار ارائه راهکارها و یک تصمیم عملی در راستای ارتقاء خدمات و کاهش نارضایتی‌ها در میدان عرضه دام شهرستان کاشمر شد.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر هم در این بازدید گفت: در میدان عرضه دام، نظارت و کنترل بهداشتی قرنطینه‌ای بهتری بر خرید و فروش و نقل و انتقال دام‌ها توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد.

سعید خانزاده اظهار کرد: هرچند نظارت‌ها موجب شد بسیاری از مشکلات بهداشتی از جمله خطر انتقال عوامل بیماری‌زا و گسترش و پخش آن کاهش یابد ولی با این وجود به دلیل تردد و جابه‌جایی دام‌ها در این میدان همیشه یکی از کانون‌های خطر بیماری‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف سازمان دامپزشکی ریشه‌کنی و کنترل بیماری‌ها و همچنین فراهم کردن زمینه لازم برای جلوگیری از پیشرفت و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر خاطرنشان کرد: هرگاه بازارهای دام همسو با ضوابط و ساختارهای مورد تائید دامپزشکی خدمات‌رسانی کنند، برای تامین دام و فرآورده‌های خام دامی بهداشتی، ایجاد اشتغال و افزایش تولید فرصت مناسبی فراهم خواهد شد اما هرگاه این مراکز مغایر با اهداف و رسالت‌های دامپزشکی فعالیت کنند، تهدید بزرگی برای سلامت دام و جامعه انسانی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مشکلات میدان دام کاشمر حل شده اما هنوز مشکلات دیگری باقی مانده که بعد از صورت‌جلسه به مدیر میدان دام اعلام شده است، بیان کرد: آنچه در میادین دام مد نظر دامپزشکی است، سلامت و بهداشت دام و کنترل بیماری‌های دامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز