خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه سازمان جهانی کار و اتحادیه اروپا برای تحقیق در حوزه توسعه عدالت اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۶۸۴

سازمان جهانی کار و مرکز تحقیقات مشترک (JRC) متعلق به کمیسیون اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که تحقیقات جدیدی را در زمینه نحوه اتخاذ سیاست‌های کلان و شکل تخصیص سرمایه در اشتغال‌زایی آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، تفاهم‌نامه سازمان جهانی کار و اتحادیه اروپا بر مبنای تحقیقات جدید برای توسعه عدالت اجتماعی هفته گذشته منعقد شد. 

هدف این تحقیقات؛ تشخیص نحوه پر کردن شکاف‌های میان نیازهای جوامع و سیاست‌گذاری دولت‌ها و انتقال بهتر یافته‌ها به سیاست‌گذاران و سایر ذینفعان اجتماعی در حوزه تامین اجتماعی و رفاه و کار است. 

به این ترتیب، سازمان جهانی کار و مرکز تحقیقات مشترک (JRC) متعلق به کمیسیون اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که تحقیقات جدیدی را در زمینه نحوه اتخاذ سیاست‌های کلان و شکل تخصیص سرمایه در اشتغال‌زایی -که می‌تواند باعث اشتغال بیشتر و با کیفیت بهتر و ایجاد راه‌های مؤثر برای تحقق عدالت اجتماعی شود- آغاز کنند. 

توافق بین سیاست اشتغال‌زایی و سیاست تامین رفاه سازمان جهانی کار و مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا JRC در پایان سمپوزیوم مرتبط با این توافق در اواسط ماه مه میلادی امسال رخ داده است. 

سانگئونگ لی، مدیر بخش اشتغال سازمان جهانی کار، گفته است: «تحقیقات دقیق و خوب زیربنا و پایه سیاست‌های دقیق و خوب در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری اجتماعی است، و سیاست‌های اشتغال خوب زیربنای پیشرفت عدالت اجتماعی در جوامع است. آنچه که این سمپوزیوم به منصه ظهور رساند این بود که ما نیاز به بررسی مجدد سیاست‌های کلان و سرمایه‌گذاری فعلی برای توسعه راه‌های جدید و موثرتر برای پیشبرد عدالت اجتماعی داریم. 

میکل لانداباسو، مدیر اقتصادی بخش توسعه پایدار مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا، در حاشیه این سمپوزیوم گفت: «کار شایسته برای همه، شاخص اساسی عدالت اجتماعی است. توافقنامه جدید بین JRC و ILO براساس موفقیت یک پروژه تحقیقاتی سه‌ساله در زمینه «ایجاد مشارکت در آینده بازار کار» است که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی شده است. هدف این طرح پر کردن شکاف‌های سیاست‌گذاری و انتقال بهتر یافته‌ها به سیاست‌گذاران و سایر ذینفعان درگیر در پیگیری عدالت اجتماعی است.»

سخنرانان اصلی، کارشناسان، دانشگاهیان و سایر ذینفعان در بین شرکای اجتماعی در این رویداد دو روزه برای تغییر سیاست‌های موجود بحث و تاکید کردند که سیاست‌های کلان و سرمایه‌گذاری فعلی برای ارتقای عدالت اجتماعی کافی نیست. 

کارگروه‌های مشترک تشکل‌های جهانی کارگران و کارفرمایان نیز در همین نشست در مورد نیاز به تحقیق و گفتگو بیشتر در مورد سیاست‌های اشتغال در ارتباط با عدالت اجتماعی توافق کردند. 

جروم بلیون-جوردان، معاون دبیرکل سازمان جهانی کارفرمایان (IOE) گفت: «سیاست‌های استخدامی باید در زمینه وسیع‌تری دیده شوند. ائتلاف جهانی عدالت اجتماعی می‌تواند فرصتی برای اتصال حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در اشتغال پایدار و شایسته را فراهم کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز