خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح‌های راهداری خراسان رضوی با هشت هزار میلیارد ریال اعتبار

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۱۱۲

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: حدود هشت هزار میلیارد ریال طرح در قالب کلان پروژه‌ها و راه‌های روستایی توسط این معاونت در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمود آنت در این خصوص اظهار داشت: مهمترین پروژه طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال است که از ۲ ماه قبل پیمانکار کار را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع پایانه دوغارون به دلیل فعال بودن مرز دارای سختی و ویژگی‌های خاص خود است گفت: اما پروژه در مسیر ورود و خروج مسافر، تبدیل سالن تجاری به مسافری و بخش پارکینگ در حال اجرا است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: بودجه این طرح از درآمدهای سازمان راهداری تامین و قسط نخست پیمانکار نیز پرداخت شده است، اما هنوز نمی‌توان درصدی برای پیشرفت پروژه عنوان کرد.

وی ادامه داد: ساخت ۵۰ کیلومتر راه روستایی به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در شهرستان‌های کلات و مشهد طی قرارداد با قرارگاه امام حسن(ع) آغاز شده است. پروژه‌هایی مانند ساخت پلیس راه سبزوار به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال و بازسازی یک پلیس راه دیگر نیز از دیگر طرح‌های معاونت فنی راهداری خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی افزود: حدود ۸۰ پروژه کوچک مربوط به راهسازی در مسیرهای روستایی استان با اعتباری بین سه تا چهار هزار میلیارد ریال نیز توسط ادارات شهرستانی در حال انجام است.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: البته طرح های مرتبط با روکش آسفالت و ترمیم بزرگراه های اصلی استان که زیر نظر معاونت راهداری انجام می شود، در جمع پروژه ها لحاظ نشده است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز