خبرگزاری کار ایران

دادستان همدان:

توجه به مطالبات کارگران وظیفه همه مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۱۲۷

دادستان همدان گفت: کارگران گرداننده اصلی چرخ‌های تولید و توسعه کشور هستند و توجه به مطالبات و خواسته‌های آنان وظیفه همه مسئولان است.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن خانجانی موقر در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته کار و کارگر و تبریک ویژه به همه کارگران ایران زمین و خانواده‌های صبورشان، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی ما از کار به عنوان جهاد در راه خدا یاد می‌شود تا جایی که تلاش برای اداره زندگی و تامین معیشت خانواده، جزو بهترین عبادات معرفی شده است.

وی افزود: کرامت و جایگاه کارگر در اسلام به اندازه‌ای ارزشمند و قابل ستایش است که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زدند.

دادستان همدان ادامه داد: دستان مبارک کارگران گرداننده اصلی چرخ‌های تولید و توسعه کشور است و توجه به مطالبات و خواسته‌های آنان وظیفه تک تک مسئولان است.

خانجانی موقر در ادامه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، مبنی بر اینکه بیکاری منشاء فساد است، تصریح کرد: آمارها و پرونده‌های موجود در دستگاه قضایی نیز مؤید این مطلب است که ریشه عمده آسیب‌های اجتماعی را باید در بیکاری یافت.

وی اضافه کرد: با این رویکرد است که جلسات اختصاصی متعددی با تولیدکنندگان برای چاره جویی و در نهایت ارائه راهکار قانونی با هدف حل مشکلات آنان و جلوگیری از بیکاری کارگران به طور مستمر به همت دستگاه قضایی استان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: بنابراین سال گذشته با همیاری زیر مجموعه‌های مختلف دستگاه قضایی استان علاوه بر آنکه ۱۰ واحد تولیدی با رفع موانع به چرخه تولید بازگشتند، مشکلات پیش روی ۶۰ کارگاه کوچک و بزرگ نیز برطرف شد تا یک هزار و ۲۷۴ کارگر بیکار نشوند و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.

خانجانی موقر همچنین از حرفه آموزی به زندانیان در طول سال خبر داد و گفت: با شناسایی استعدادهای فردی و یا گروهی زندانیان، زمینه برای تشویق و ترغیب آنان به منظور فراگرفتن شغل فراهم می‌شود تا جایی که سال گذشته در حدود ۴۲۱ هزار نفر ساعت آموزش، به زندانیان در سطح استان ارائه شد.

وی بیان کرد: بدین ترتیب سال ۱۴۰۱ برای بیش از یک هزار و ۹۰۰ زندانی فرصت شغلی فراهم شد تا پس از پایان دوران محکومیت خود، با کسب روزی حلال، اقتصاد خانواده‌هایشان را تأمین کنند.

وی افزود: تعدادی از زندانیان با حضور در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی در زندان از جمله؛ میناکاری، معرق، نجاری، آرایشگاه و تهیه غذا، مبل و سبدبافی، فرش بافی و انگشترسازی، برای خود حرفه‌ای می‌آموزند و تعدادی نیز با رأی کار شدن در واحدهای تولیدی دیگر در خارج از زندان مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز